پاکستان از اواسط اسفندماه 99 واکسن کرونا دریافت می&zwnjکند

به گزارش وبلاگ ادکلن شنل، خبرنگاران : سرپرست وزارت بهداشت پاکستان روز پنجشنبه خاطرنشان کرد، این کشور از ماه مارس 2021 (اواسط اسفندماه 99) به واکسن کرونا دسترسی خواهد داشت و طرح اجرای واکسیناسیون را در اسرع وقت شروع خواهد نمود.

پاکستان از اواسط اسفندماه 99 واکسن کرونا دریافت می&zwnjکند

به گزارش وبلاگ ادکلن شنل به نقل از ایرنا، فیصل سلطان دستیار ویژه نخست وزیر و سرپرست وزارت بهداشت پاکستان طی گفت وگو با شبکه خبری جهان نیوز این کشور گفت: پاکستان از ماه مارس سال آینده میلادی واکسن کرونا را دریافت خواهد نمود.

وی اضافه کرد: پس از دریافت واکسن، طرح واکسیناسیون بدون اتلاف وقت به اجرا درخواهد آمد و در اولین مرحله ماموران سلامت، مبارزان خط مقدم کرونا و شهفرایندان 60 سال به بالا واکسینه خواهند شد.

دستیار ویژه نخست وزیر پاکستان گفت: این کشور فرآیند مختلفی را برای دریافت واکسن کرونا طی خواهد نمود و برای تامین واکسن کرونا هم اکنون با بیش از 3 کشور در ارتباط هستیم.

وی اضافه کرد: انتخاب این که کدام واکسن موثر خواهد بود، برای پاکستان سخت است. به همین دلیل رایزنی ها با دانشمندان و کارشناسان ادامه دارد و کوشش می گردد بهترین نوع واکسن خریداری گردد و پس از آن فرایند واکسیناسیون طی 3 مرحله در پاکستان انجام خواهد شد.

دولت پاکستان درحالی از دریافت واکسن کرونا تا چهار ماه آینده خبر می دهد که روزهای اخیر پیشنهاد مسکو برای ارائه واکسن کرونای روسی موسوم به اسپوتنیک وی را دریافت کرد.

پیشتر وزیر توسعه و برنامه ریزی پاکستان که همزمان ریاست ستاد ملی عملیات و مدیریت مبارزه با کرونا را برعهده دارد، بیان کرد: پاکستان رسماً اقدامات برنامه ریزی شده برای فراوری بومی واکسن کرونا را شروع نموده است.

از زمان شیوع کرونا در پاکستان (یعنی از هفتم اسفندماه 98) تا کنون 8 هزار و 603 نفر از بیماران کرونایی جان سپردند. در مجموع 429 هزار و 280 نفر به کرونا مبتلا شده اند.

منبع: اقتصادنیوز

به "پاکستان از اواسط اسفندماه 99 واکسن کرونا دریافت می&zwnjکند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پاکستان از اواسط اسفندماه 99 واکسن کرونا دریافت می&zwnjکند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید