کامران وفا، فیزیکدان برجسته جهان و برگزیده جایزه مصطفی را بیشتر بشناسیم

به گزارش وبلاگ ادکلن شنل، کامران وفا بعنوان یکی از برگزیدگان بخش دانشمندان مسلمان غیرمقیم کشور های اسلامی در چهارمین دوره جایزه مصطفی (ص) شناخته شده است.

کامران وفا، فیزیکدان برجسته جهان و برگزیده جایزه مصطفی را بیشتر بشناسیم

به گزارش خبرنگار دانشگاه وبلاگ ادکلن شنل، جایزه مصطفی (ص) جایزه ای است که از سوی ایران به صورت دوسالانه در حال برگزاری است و به دانشمندان و پژوهشگران برتر دنیا اسلام اعطا می گردد که دارای اثری نوآورانه در مرز های دانش داشته و زمینه ساز بهبود زندگی بشریت شدند تعلق می گیرد.

اعطای جایزه مصطفی (ص) در راستای تجلیل از دانشمندان برجسته مسلمان و زمینه سازی همکاری و توسعه علمی و فناوری دنیا اسلام، بعلاوه به عنوان یکی از نماد های شایستگی و فزونی علمی در سطح دنیا در سال 1391 به تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی رسید و سال جاری چهارمین دوره این رویداد در هفته وحدت برگزار می گردد.

یکی از جایزه های این دوره برای دانشمندان مسلمان غیرمقیم کشورهای اسلامی به صورت مشترک به کامران وفا و زاهد حسن تعلق می گیرد. کامران وفا را بیشتر بشناسیم:

پروفسور کامران وفا برگزیده جایزه مصطفی (ص) 2021 متولد سال 1960 در ایران و استاد فیزیک دانشگاه هاروارد است، این دانشمند در حوزه فیزیک نظری به علت داشتن نظری F اف، انتخاب و مورد تجلیل قرار خواهد گرفت.

نظریه F شاخه ­ای از نظریه ریسمان است که به وسیله کامران وفا پیشرفته است. خلاء نو توصیف شده به وسیله نظریه F به وسیله وی کشف شد و به نظریه پردازان ریسمان اجازه داد تا خلاء واقع گرایانه نوی بسازند. نظریه F به طور رسمی یک نظریه 12 بعدی است.

به طور کلی، می ­توان نظریه F را روی یک منیفولد رشته ­ای بیضوی (لرزش بیضوی) فشرده کرد، یعنی یک دسته فیبر که فیبر آن یک توروس دو بعدی است (که منحنی بیضوی نیز نامیده می­گردد). به عنوان مثال، یک زیر کلاس از منیفولد K دارای فیبر بیضوی است و نظریه F در یک منیفولد K 3 دوگانه با نظریه ریسمان هتروتیک در دو توروس است. بعلاوه، فضا های مدول آن نظریه ها باید ایزومورفیک باشند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "کامران وفا، فیزیکدان برجسته جهان و برگزیده جایزه مصطفی را بیشتر بشناسیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کامران وفا، فیزیکدان برجسته جهان و برگزیده جایزه مصطفی را بیشتر بشناسیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید