کمبود لوازم بهداشتی در بهزیستی خراسان رضوی

به گزارش وبلاگ ادکلن شنل، خبرنگاران/خراسان رضوی مدیرکل بهزیستی خراسان رضوی با اشاره به اینکه سازمان بهزیستی برای تامین دستکش، ماسک و مواد شوینده مراکز و مددجویان خود دچار مشکل شده است، گفت: به همین دلیل پویشی را تحت عنوان پویش صیانت از سلامت مددجویان مقیم مراکز بهزیستی راه اندازی نموده است.

کمبود لوازم بهداشتی در بهزیستی خراسان رضوی

حمیدرضا پوریوسف، امروز، 21 اسفندماه در نشست خبری پویش صیانت از سلامت مددجویان مقیم مراکز بهزیستی خراسان رضوی که در اداره کل بهزیستی استان برگزار گردید، اظهار کرد: بهزیستی به دلیل داشتن مراکز اقامتی و داشتن 300 مرکز تجمعی، شبانه روزی، جامعه هدف 12هزار نفره را تحت پوشش خود دارد که تمامی این افراد درمعرض خطر ابتلا به ویروس کرونا هستند.

وی اضافه نمود: سازمان بهزیستی برای تامین دستکش، ماسک و مواد شوینده مراکز و مددجویان خود دچار مشکل شده است. به همین دلیل پویشی را تحت عنوان پویش صیانت از سلامت مددجویان مقیم مراکز بهزیستی راه اندازی نموده است تا از یاری های خیرین و مردم در جهت حفظ سلامت مددجویان بهزیستی یاری بگیرد.

مدیرکل بهزیستی خراسان رضوی ادامه داد: با توجه به این کمبودها سازمان بهزیستی اقداماتی انجام داده است. براین اساس برای مراکز توانبخشی شبانه روزی به ازای هر نفر مبلغ 30 هزار تومان واریز نموده است. همچنین برای هر مرکز بهبود اعتیاد و مرکز کاهش اعتیاد 700 هزار تومان تا آخر هفته واریز می نماید و مراکز شبه خانواده، مراکز خیریه و نگهداری از بچه ها بی سرپرست و بدسرپرست به ازای هر کودک مبلغ 30 هزار تومان واریز شده است که این مبالغ صرف خرید مواد ضدعفونی کننده خواهد شد.

یوسف پور بیان نمود: از دیگر اقدامات ما شست وشو و گندزدایی سطوح در تمام مراکز، کنترل مداوم شست وشوی دست های مددجویان و مراقبان و تب سنجی آنها هر روز در دو نوبت است.

وی تاکید نمود: از گروه های مراکز همیار وکارگاه ها برای فراوری ماسک یاری خواسته ایم.سازمان بهزیستی کشور 10میلیارد تومان از محل یاری های بنیاد مستضعفین به ازای هر یک از معلولان مبلغ 250هزار تومان اختصاص و به حساب آنها واریز نموده است. در خراسان رضوی 2168 معلول ضایعه نخاعی داریم که در مجموع مبلغ 542میلیون تومان به حساب آنها واریز شده است.

مدیرکل بهزیستی خراسان رضوی تاکید نمود: در حال حاضر پذیرش کلیه مددجویان جدید در کل مراکز اقامتی ممنوع است و پذیرش بعضی افراد فقط با دستور مراجع قضایی خواهد بود. این افراد در ابتدا ورود به مدت 14 روز با رعایت کلیه اصول بهداشتی قرنطینه می شوند.

پوریوسف بیان نمود: دیدار ها و ترخیص ها در کلیه مراکز ممنوع است و این فرایند تا بهبود کامل بحران کرونا ادامه دارد. ترخیص برای کسانی امکان پذیر است که خانواده حاضر باشند تا انتها این بحران مددجوی خود را نگه دارند. دیدار ها در این دوران به وسیله تماس های تصویری و صوتی انجام می گردد.

ملیحه محدث، معاون امور مشارکت های بهزیستی خراسان رضوی در ادامه این نشست گفت:افرادی که در مراکز شبانه روزی نگهداری می شوند شامل مددجویان و مراقبان هستند که هردو گروه احتیاج به استفاده از موادبهداشتی و ضدعفونی دارند، اما متاسفانه با کمبود روبه رو هستیم و براین اساس از امروز پویش صیانت از سلامت مددجویان مقیم مراکز بهزیستی کار خود را آغاز نموده است.

وی اضافه نمود: تامین مواد بهداشتی و ضدعفونی سبب می گردد سطح استرس و اضطراب در بین مددجویان و مراقبان کاهش پیدا کند، زیرا این مواد تاحدودی می تواند به کاهش بیماری یاری کند. همچنین افزایش سطح آگاهی مراقبان در برخورد با مددجویان و نحوه مراقبت از آن ها بسیار مهم است.

محدث بیان نمود: در این زمینه خیرین یاری هایی زیادی به بهزیستی نموده است. این پویش به صورت هدفمند در تامین احتیاجهای بهداشتی و سلامت مددجویان قدم برداشته و افراد می توانند به وسیله بانک ملی شماره حساب 11000 و شماره شبا IR270170000002173451711000و یا به وسیله نرم افزار آپ در این پویش مشارکت داشته باشند.

وی بیان نمود: همچنین پویش عیدانه مهر نیز با مشارکت خیرین، موسسات،واحدهای فراوریی، فروشگاه ها و اتحادیه ها، اصناف آغاز به کار نموده است و احتیاجهای عیدانه مددجویان در زمینه سبد غذایی را تامین خواهد نمود.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "کمبود لوازم بهداشتی در بهزیستی خراسان رضوی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کمبود لوازم بهداشتی در بهزیستی خراسان رضوی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید