یحیی سریع: بیش از 12 هزار عملیات علیه سعودی ها صورت گرفته است

به گزارش وبلاگ ادکلن شنل به نقل از المیادین، یحیی سریع سخنگوی نیروهای مسلح یمن در آستانه ششمین سالروز شروع جنگ یمن، به میزان حملات ائتلاف متجاوز سعودی و مقاومت نیروهای یمنی پرداخت و آمارهایی را در این رابطه اعلام کرد.

یحیی سریع: بیش از 12 هزار عملیات علیه سعودی ها صورت گرفته است

وی گفت که ائتلاف سعودی در طول 6 سال گذشته بیش از 260 هزار بار و از ابتدای امسال میلادی بیش از هزار بار مناطق مختلف یمن را بمباران نموده است و اغلب این حملات، مناطق غیر نظامی و شهروندان غیر نظامی را هدف قرار داده است و در این مناطق روستاها، منازل مسکونی، شهرها، مساجد و تاسیسات و مراکز دولتی و خصوصی هدف قرار گرفته است.

یحیی سریع اعلام نمود که نیروهای مقاومت یمن طی 6 سال گذشته 12 هزار و 366 عملیات پایداری و ایستادگی در برابر تجاوزات سعودی ها داشته اند و چنین عملیاتی به آزادی بسیاری از اراضی یمن منجر شده و توانسته است به دشمن، خسارت جانی و نظامی وارد کند.

مشارکت 17 کشور در جنگ یمن

سخنگوی نیروهای مسلح یمن اضافه کرد: بیش از 17 کشور در حملات هوایی، زمینی و دریایی ائتلاف متجاوز به یمن به سرکردگی عربستان سعودی شرکت دارند.

وی گفت: میزان آمادگی یگانهای نظامی ما در ابتدای تجاوز دشمن به یمن از 25 درصد بیشتر نبود اما با این وجود توانستیم با آنها مقابله کنیم. بیش از 6 هزار و 192 عملیات تهاجمی طی سالیان گذشته اجرا شده است که 167 رشته عملیات طی دو ماه اجرا شده است.

یحیی سریع اظهار داشت: یگانهای تک تیرانداز ما بیش از 54 هزار و 25 مورد عملیات در جبهه های مختلف جنگ انجام داده اند که طی آنها هزاران مزدور و شمار زیادی از نظامیان سودانی و سعودی به هلاکت رسیدند.

وی اضافه کرد: در همین حال یگان مهندسی ارتش و کمیته های مردمی نیز بیش از 10 هزار و 560 مورد عملیات انجام دادند که طی آن استحکامات و پادگانها و جنگ افزارها و تجمعات دشمن را هدف قرار دادند. یگان ضد زره ارتش و کمیته های مردمی بیش از 6 هزار و 385 عملیات انجام دادند که طی آن جنگ افزارها و خودروهای زرهی و نفربرهای دشمن را هدف قرار دادند.

یحیی سریع اضافه کرد: یگانهای توپخانه یمن نیز بیش 59 هزار‬ و‬ 852‬ حمله و عملیات پشتیبانی طی سالهای مقاومت انجام داده اند. تعداد موشکهای زلزال که توسط یگان توپخانه مورد استفاده قرار گرفته 10 هزار موشک بوده است.

وی اعلام نمود: نیروهای ضد هوایی یمن نیز بیش از هزار و 534 عملیات انجام داده اند که باعث هدف قرار دادن هواپیماهای دشمن و مجبور کردن آنها به فرار شده است. نیروهای ضد هوایی پیروز شدند بیش از 454 هواپیمای وابسته به ائتلاف متجاوز را طی این سالها سرنگون نمایند و در هزار و 80 مورد هواپیماهای مهاجم را فراری دادند.

نیروهای دریایی و دفاع ساحلی یمن بیش از 34 عملیات نظامی بی نظیر و منحصر به فرد انجام داده اند. یگان موشکی نیز بیش از هزار و 348 عملیات انجام داد که طی آن از موشکهای بالستیک استفاده نموده است.

تاسیسات نظامی عربستان در تیررس مقاومت یمن

499 موشک بالستیک نیروهای یمنی به اهداف و تاسیسات نظامی وابسته به عربستان سعودی و امارات اصابت نموده است و 849 فروند موشک نیز به مقرها و تاسیسات و مراکز دشمن و مزدوران آنها در داخل اراضی یمن شلیک شده است. یگان پهپادی یمن نیز بیش از 12 هزار و 623 عملیات انجام داده است که هزار و 150 مورد عملیات تهاجمی بوده است.

عربستان سعودی در رأس یک ائتلاف عربی و تحت حمایت آمریکا، از ششم فروردین 1394 با ادعای کوشش برای بازگرداندن رئیس جمهور مستعفی یمن به قدرت اقدام به تجاوز نظامی به یمن و محاصره زمینی، هوایی و دریایی این کشور کرد. این تجاوز نظامی هیچکدام از اهداف ائتلاف سعودی را محقق نکرد و فقط با کشته و زخمی شدن دهها هزار یمنی، آواره شدن میلیون ها نفر، به بار آمدن خرابی برای زیرساخت های این کشور و گسترش قحطی و گرسنگی و بیماری های واگیردار همراه شده است.

منبع: خبرگزاری مهر

به "یحیی سریع: بیش از 12 هزار عملیات علیه سعودی ها صورت گرفته است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یحیی سریع: بیش از 12 هزار عملیات علیه سعودی ها صورت گرفته است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید