صنعاء از تداوم عدم پایبندی ائتلاف سعودی به آتش بس سازمان ملل خبر داد

به گزارش وبلاگ ادکلن شنل، به رغم ادعای فرستاده سازمان ملل درامور یمن درباره تمایل طرف های درگیر در جنگ یمن به تمدید آتش بس، سخنگوی انصارالله گفت که ائتلاف سعودی همچنان در اجرای تعهدات خود کارشکنی می کند.

صنعاء از تداوم عدم پایبندی ائتلاف سعودی به آتش بس سازمان ملل خبر داد

به گزارش گروه سیاسی وبلاگ ادکلن شنل، محمد عبدالسلام سخنگوی جنبش انصارالله یمن و رئیس هیأت مذاکره کننده صنعاء، شامگاه امروز (چهارشنبه)، بار دیگر تکرار کرد که ائتلاف سعودی به مفاد آتش بس سازمان ملل متحد پایبند نبوده است.

سخنگوی انصارالله در این خصوص گفت: در مفاد آتش بس بر دو پرواز در هفته به دو مقصد مشخص یعنی عمان و قاهره تأکید شده است که کشور های متجاوز به آن پایبند نبوده اند. این کشور ها یک ماه و نیم از زمان آتش بس را هدر داده اند بی آنکه پروازی از فرودگاه بین المللی صنعاء [به مقصد های یادشده]و بالعکس انجام شود.

محمد عبدالسلام در ادامه اضافه کرد که ائتلاف سعودی بایست مجوز پرواز های مقررشده را صادر کند و از زمان به جای مانده برای جبران آنچه از دست رفته استفاده کند.

این اظهارات در حالی مطرح شده است که هانس گروندبرگ فرستاده ویژه سازمان ملل در امور یمن روز گذشته مدعی شد که طرف های درگیر در جنگ یمن تمایل به تمدید آتش بس دارند.

فرستاده سازمان ملل، دوم آوریل جاری از آغاز آتش بسی دو ماهه در یمن و توقف حملات نظامی زمینی، دریایی و هوایی و تسهیل ورود 18 کشتی حامل سوخت به بنادر الحدیده و دادن مجوز به پرواز های هفتگی از مقصد هایی مشخص به فرودگاه صنعاء و بالعکس خبر داده بود.

با این حال، جلال الرویشان نائب رئیس هیات مذاکره کننده دولت نجات ملی یمن اخیرا اشاره کرد که کشور های عضو ائتلاف متجاوز سعودی-آمریکایی همچنان به تضعیف آتش بس انسانی و نظامی در یمن ادامه می دهند.

عربستان سعودی در رأس یک ائتلاف عربی و تحت حمایت آمریکا، از ششم فروردین 1394 با ادعای تلاش برای بازگرداندن رئیس جمهور مستعفی یمن به قدرت اقدام به تجاوز نظامی به یمن و محاصره زمینی، هوایی و دریایی این کشور کرد.

این تجاوز نظامی هیچ کدام از اهداف ائتلاف سعودی را محقق نکرد و فقط با کشته و زخمی شدن ده ها هزار یمنی، آواره شدن میلیون ها نفر، به بار آمدن خرابی برای زیرساخت های این کشور و توسعه قحطی و گرسنگی و بیماری های واگیردار همراه شده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "صنعاء از تداوم عدم پایبندی ائتلاف سعودی به آتش بس سازمان ملل خبر داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صنعاء از تداوم عدم پایبندی ائتلاف سعودی به آتش بس سازمان ملل خبر داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید