آیین رونمایی از تندیس حکیم فارابی برگزار گشت

به گزارش وبلاگ ادکلن شنل، ایسنا/ براساس آخرین اخبار و گزارش های بدست رسیده، آیین رونمایی از تندیس حکیم فارابی برگزار گردید.

آیین رونمایی از تندیس حکیم فارابی برگزار گشت

بنابر اعلام سایت شهر، آیین رونمایی از تندیس حکیم فارابی امروز 21 اسفند 1402 مقارن با روز بزرگداشت این شاعر با حضور حسین نظری معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری تهران، مهدی مذهبی مدیر عامل سازمان زیباسازی، علیرضا جعفری مدیر کل خدمات شهری شهرداری تهران، حمید جوانی شهردار منطقه 3 و جمعی از مسئولان شهری برگزار گردید.

حسین نظری معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری تهران در حاشیه این مراسم گفت: از مجموعه فعالیتهای شهرداری تهران زنده نگه داشتن یاد بزرگان و اعتلای جایگاه فرهنگ است. به همین منظور سازمان زیباسازی شهرداری تهران اقدام به ساخت تندیس بزرگان و نصب آن در میادین اصلی شهر برای احیای فرهنگ ایرانی می نماید.

نظری ادامه داد: امروز با حضور همکاران در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی شاهد رونمایی از تندیس حکیم نظامی بودیم و ان شاءالله تعداد بیشتری از تندیس بزرگان را در سطح شهر اکران خواهیم کرد.

مجید قادری، معاون فرهنگی و هنرهای شهری سازمان زیباسازی شهر تهران هم در خصوص تندیس حکیم نظامی گفت: یکی از وظایف سازمان زیباسازی شهرداری تهران هویت بخشی به منظر شهر است. در واقع یکی از مهمترین وظایف ما معرفی مفاخر ملی است.

وی با اشاره به اینکه حکیم نظامی جزو افتخارات و بزرگان شعر و ادب پارسی است، گفت: ارتفاع این اثر 3.5 متر و از جنس فایبرگلاس است.

منبع: همگردی

به "آیین رونمایی از تندیس حکیم فارابی برگزار گشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آیین رونمایی از تندیس حکیم فارابی برگزار گشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید