این خوراکی ها عضلات را تخریب می نمایند، خوراکی های مضر برای عضلات بدن را بشناسید

به گزارش وبلاگ ادکلن شنل، تحلیل عضلانی، یکی از مسائل شایع در بین میانسالان و سالمندان است. با این حال، یکی از ساده ترین راهکارها برای پیشگیری از تحلیل عضلانی با افزایش سن، رعایت یک برنامه غذایی سلامت محور است.

این خوراکی ها عضلات را تخریب می نمایند، خوراکی های مضر برای عضلات بدن را بشناسید

به گزارش بهداشت نیوز، بسیاری از بیماران یا ورزشکاران به عضلات قوی و متراکم برای بهبود عملنمودهای روزانه و حرفه ای خودشان احتیاج دارند. اما برخی از خوراکی ها می توانند نقش موثری در تحلیل عضلات داشته باشند. در ادامه این مطلب، با خوراکی های مضر برای عضلات بدن آشنا خواهیم شد که به ترتیب عبارتند از:

1. ساندویچ های سرد آماده

ماشینی شدن زندگی و تغییر سبک زندگی یا خورد و خوراک افراد در دهه های اخیر، تمایل به مصرف غذاهای آماده و فوری (مخصوصا ساندویچ های سرد حاوی فراورده های گوشتی) را افزایش داده است. این ساندویچ های سرد سرشار از چربی های اشباع هستند و می توانند به مرور زمان باعث تخریب بافت عضلات بدن شوند. دریافت بیش ازحد چربی های اشباع، مخصوصا به وسیله مصرف غذاهای سرد، با اختلال در عملکرد اندام تحتانی بدن مرتبط است و می تواند با تضعیف عضلات بخش های تحتانی بدن، سلامت مفاصل زانوها را به خطر بیندازد.

شما می توانید به جای ساندویچ های سرد حاوی فراورده های گوشتی، انتخاب های سالم تری مانند ساندویچ سینه مرغ یا ساندویچ سینه بوقلمون همراه با یک پیش دستی سالاد تازه داشته باشید. سینه مرغ و سینه بوقلمون حاوی پروتئین باکیفیت بالا و چربی اشباع بسیار محدودی هستند و می توانند با تامین پروتئین مورد احتیاج عضلات، از تحلیل عضلانی با افزایش سن پیشگیری نمایند.

2. نوشیدنی های شیرین کافئین دار

هرچند که کافئین موجود در قهوه می تواند به افزایش انرژی شما در طول روز یاری کند اما تحقیقات نشان داده اند که فراورده های شیرین شده قهوه مانند انواع فراپه یا لاته، می توانند مستقیما با تحلیل و تخریب بافت عضلات مرتبط باشند. کارامل یا شکر موجود در این محصولات به وسیله ایجاد نوسانات ناگهانی در قند خون، استفاده بدن از بافت های عضلانی را افزایش می دهد و به این ترتیب به مرور زمان باعث تحلیل و تخریب عضلات می گردد. گذشته از اینها، نوشابه های شیرین گازدار که بعضا حاوی کافئین هم هستند، همین مسائل را برای عضلات به وجود می آورند.

3. کیک ها و کلوچه های مختلف

انواع کیک ها و کلوچه ها یا بیسکویت ها، کوکی ها و... صنعتی و خانگی حاوی مقادیر بالایی از شکر و چربی هستند. محصولات صنعتی یا محصولات خانگی که با روغن صاف قنادی تهیه می شوند، مقادیر زیادی از چربی های ترانس را هم در خود جای داده اند. قند موجود در این محصولات باعث مقاومت به انسولین و چربی های موجود در آن هم باعث افزایش التهاب در بدن می گردد. زمانی که سطح التهاب بدن بالا می رود و مقاومت به انسولین هم شکل می گیرد، متابولیسم پروتئین و بازسازی عضلات بدن با اختلال روبرو خواهد شد. از این رو، بهتر است که به جای این محصولات از انواع میوه های تازه یا حتی میوه های خشک در کنار لبنیات کم چرب یا بدون چربی بهره ببرید تا با افزایش سن دچار تحلیل عضلانی نشوید.

4. غذاهای سرخ نموده

انواع غذاهای سرخ نموده مثل سیب زمینی سرخ نموده، مرغ سوخاری و تمامی فست فودهای سرخ کردنی یا سوخاری، حجم بالایی از چربی اشباع را درون خود جای داده اند و مصرف شان باعث افزایش سطح التهاب در بدن و افزایش چربی اضافی بدن به جای عضله سازی می گردد. افزایش سطح التهاب در بدن مستقیما می تواند در بازسازی و رشد عضلات اختلال ایجاد کند و تحلیل عضلانی را به همراه بیاورد. گریل کردن، کباب کردن، بخارپز یا آب پز کردن جزو برترین و سالم ترین روش های جایگزین برای سرخ کردن مواد غذایی هستند.

منبع: فرارو

به "این خوراکی ها عضلات را تخریب می نمایند، خوراکی های مضر برای عضلات بدن را بشناسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "این خوراکی ها عضلات را تخریب می نمایند، خوراکی های مضر برای عضلات بدن را بشناسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید