تست سریع در مراکز درمانی متناسب با شرایط بیمار انجام می گیرد

به گزارش وبلاگ ادکلن شنل، پرویز قزلباش در نشست خبری با بیان اینکه سیاست وزارت بهداشت و دانشگاه در انجام تست های سریع تغییر نکرده گفت: تست سریع در مراکز درمانی متناسب با شرایط بیمار انجام می گیرد .

تست سریع در مراکز درمانی متناسب با شرایط بیمار انجام می گیرد

به گزارش وبلاگ ادکلن شنل زنجان، رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زنجان بعدازظهر چهارشنبه هشتم اردیبهشت در نشست خبری روزانه با موضوع تشریح شرایط موج چهارم بیماری کروناویروس، گفت: براساس سهمیه واکسن که به استان اختصاص یافته، فعلآ سنین بالای 80 سال را در اولویت تزریق داریم که نزدیک 18000 نفر مشمول این دوره هستند، و این دوره از دیروز شروع شده و با استقبال مردم، به خوبی پیش می رود . و امیدواریم، با امکاناتی که فراهم شده، کار واکسیناسیون با سرعت بیشتری پیش برود .

قزلباش با بیان اینکه طبیعتاً واکسیناسیون تا وقتی که، تمام عزیزان تمایل به تزریق داشته باشند ادامه خواهد داشت اضافه کرد: در ادامه واکسیناسیون سنین بین 75 تا 80 سال، 70 تا 75 سال، و 65 سال به بالا و .... به ترتیب انجام خواهد شد.

وی با تاکید براینکه سعی ما این است که واکسیناسیون را به سرعت انجام دهیم تا رده های سنی بعدی هم انجام گیرد ادامه داد: فعلا واکسیناسیون 18 تا 80 سال مدنظر است و گروه های زیر 18 سال، در پروتکل کشوری برای تزریق واکسیناسیون پیش بینی نشده است .

قزلباش توضیح داد: خوشبختانه فعلا میزان ابتلا، مرگ و میر و علامت دار شدن زیر 18 سال کمتر است و البته در موج های اخیر درصدی افزایش داشتیم . ولی در زنجان این درصد هم خیلی معنی دار نبود .

وی گفت: مردم بدون هماهنگی از مراجعه حضوری به مراکز بهداشتی، جهت واکسیناسیون، خودداری نمایند و در این راستا، براساس سامانه سیب، و اولویت های مشخص شده، طی تماس با افراد، مراکز مورد نظر جهت حضور، اعلام می گردد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی زنجان درخصوص شرایط بیماری کرونا در استان ابراز داشت: همچنان مراجعات مکرر و قابل توجه به مراکز 16 ساعته، مراکز درمانی و مطب ها را شاهد هستیم، و لذا با تداوم رعایت پروتکل ها در همه ابعاد شامل فاصله گذاری اجتماعی، استفاده از ماسک، دوری از تجمعات و رعایت مشاغل، امیدوار هستیم فرایند کاهشی را ببینیم.

به گفته قزلباش برخی از شهرستان ها، در روزهای گذشته از شرایط قرمز خارج شدند ازجمله ایجرود رنگ زرد، و طارم و ماهنشان به رنگ نارنجی هستند و در این خصوص امیدوار هستیم، با رعایت پروتکل ها، و اقدامات و نظارت های جدی، تا هفته بعد فرایند کاهشی، هم در موارد بستری و هم سرپایی داشته باشیم .

وی ادامه داد: علی رغم اینکه در هفته های گذشته، بیش از 35، icu آماده، و یا درحال بهره برداری است، ولی همچنان icu تخصیص داده شده به بیماران کرونا، پر است. و تعدای هم بیمار در انتظار داریم.

قزلباش یادآور شد: زمانی که می گویند فردی احتیاج به icu دارد، به خاطر مراقبت خاص تر است و معنی این گفته، این نیست که بیرون از icuمراقبت انجام نمی گیرد چراکه در بخش هم مراقبت های لازم وجود دارد، ولی در icu افراد ورزیده با تعداد بیشتری حضور دارند . هرچند تمام سعی ما این است که افراد مورد انتظار در icu کمتر گردد .

وی اظهار امیدواری کرد: با رعایت پروتکل ها، اقدام جدی در اعمال محدودیت ها و نظارت جدی و شدید، در هفته های آینده شاهد تغییر در شرایط بیماری در استان باشیم، هرچند رعایت ها و نظارت ها در استان وجود دارد، ولی در سطح قابل قبولی نیست . چراکه رعایت پروتکل ها باید بالای 90 درصد باشد تا به سرعت و به طور موثر کارایی خود را داشته باشد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی زنجان با بیان اینکه سیاست وزارت بهداشت و دانشگاه در انجام تست های سریع تغییر ننموده اضافه کرد: تست سریع در مراکز درمانی متناسب با شرایط بیمار انجام می گیرد و عمدتا کار درمانگاهی نیست و برای پیگیری سریع بیماری است .

قزلباش با بیان اینکه نسبت بیمار به جمعیت استان مختصری تغییر نموده ولی هنوز به حدی نرسیده که رنگ شهرستان ها تغییر کند توضیح داد: به جز مشاغل سطح یک، همه مشاغل فعلا تعطیل خواهند بود . و امیدوار هستیم با رعایت پروتکل های بهداشتی در شب های قدر، افزایش معنی دار در فرایند بیماری نداشته باشیم .

منبع: جام جم آنلاین

به "تست سریع در مراکز درمانی متناسب با شرایط بیمار انجام می گیرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تست سریع در مراکز درمانی متناسب با شرایط بیمار انجام می گیرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید