تغییر جهت بورس؛ شاخص کل 363 واحد رشد کرد

به گزارش وبلاگ ادکلن شنل، خبرنگاران؛ شاخص کل بورس امروز (چهارشنبه) مجدد صعودی شد و با 363 واحد رشد رقم 520 هزار و 211 واحد را ثبت کرد.

تغییر جهت بورس؛ شاخص کل 363 واحد رشد کرد

به گزارش وبلاگ ادکلن شنل به نقل از ایسنا؛ شاخص کل بازار سرمایه امروز برخلاف روزهای گذشته، فرایند صعودی به خود گرفت و در ساعات میانی معاملات مرز 522 هزار واحد را هم رد کرد اما در نهایت در رقم 520 هزار و 211 واحد ثابت ماند.

شاخص کل بورس امروز (چهارشنبه) مجدد صعودی شد و با 363 واحد رشد رقم 520 هزار و 211 واحد را ثبت کرد. شاخص کل با معیار هم وزن نیز امروز صعودی بود و با 1043 واحد صعود به رقم 178 هزار و 973 واحد رسید.

معامله گران امروز 816 هزار معامله انجام دادند که 66 هزار و 754 میلیارد ریال ارزش داشت.

در بازار امروز 173 نماد مثبت و 172 نماد منفی بودند که از میان آن ها فولاد مبارکه اصفهان و ملی صنایع مس ایران نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر مثبت و در مقابل پتروشیمی پارس، سرمایه گذاری غدیر، کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران، صنایع پتروشیمی خلیج فارس و گسترش نفت و گاز پارسیان نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر منفی را روی بازار گذاشتند.

بانک های ملت و تجارت، سایپا، فولاد مبارکه اصفهان، پالایش نفت اصفهان، ملی صنایع مس ایران و ایران خودرو لیست نمادهای پربیننده امروز بورس را تشکیل اددند.

فرابورس هم مثبت شد

شاخص کل فرابورس نیز امروز فرایندی صعودی به خود گرفت و با 22 واحد صعود به عدد 6767 واحد رسید. در این بازار 711 هزار معامله انجام شد که 21 هزار و 713 میلیارد ریال ارزش داشت. از میان 103 نماد مثبت و 113 نماد منفی این بازار، پتروشیمی زاگرس، فراوری نیروی برق دماوند و گروه توسعه اقتصادی مهر آیندگان بیشترین تاثیر منفی و در مقابل سهامی ذوب آهن اصفهان، هلدینگ صنایع معدنی خاورمیانه، صنایع ماشین های اداری ایران و توسعه مولد نیروگاهی جهرم نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر مثبت را در فرابورس گذاشتند.

در این بازار سهامی ذوب آهن اصفهان، گروه صنایع کاغذ پارس، گروه سرمایه گذاری میراث فرهنگی، سیمان لار سبزوار، کشت و صنعت شهداب ناب خراسان، بیمه دی و بانک دی نمادهای پربیننده بودند.

منبع: اقتصادنیوز

به "تغییر جهت بورس؛ شاخص کل 363 واحد رشد کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تغییر جهت بورس؛ شاخص کل 363 واحد رشد کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید