جزئیات مرکز عملیاتی جدید انگلیس برای مبارزه با تروریسم

به گزارش وبلاگ ادکلن شنل، رسانه های انگلیس گزارش دادند، افسران پلیس، ماموران اطلاعاتی و کارشناسان حقوقی این کشور قرار است در چارچوب تلاشی برای مقابله بهتر با حملات تروریستی در قالب یک مرکز جدید تحت عنوان مرکز عملیاتهای مبارزه با تروریسم با یکدیگر کار کنند.

جزئیات مرکز عملیاتی جدید انگلیس برای مبارزه با تروریسم

به نقل از نشریه تلگراف، جزئیات این واحد جدید که در محافل مجری قانون در انگلیس با مخفف سی.تی.او.سی شناخته شده قرار است در ضمنً رونمایی بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس از سند دورنمای 10 ساله سیاست خارجی، رونمایی شود.

هدف از ایجاد این مرکز اجتناب از ضعفهای حوزه عملیاتهای مبارزه با تروریسم انگلیس که در سال 2017 در پی بروز پنج حادثه تروریستی در عرض یک سال در این کشور فاش شدند، است.

بر اساس این گزارش انتظار می رود، افسران مبارزه با تروریسم، ماموران سازمانهای اطلاعات داخلی و خارجی ام.آی.5 و ام.آی.6 و همچنین سازمان جی.سی.اچ.کیو (مقر ارتباطات دولتی) به همراه کارشناسان قضایی در مرکز عملیاتهای مبارزه با تروریسم منصوب شوند و همکاری فراسازمانی را تقویت کنند.

این مرکز هم برنامه ریزی خواهد کرد که چطور جلوی حملات تروریستی بالقوه آینده گرفته شود و هم اینکه چطور به عنوان یک مقر عملیاتی در صورت بروز چنین حادثه ای عمل کند.

قرار است برای آن مکانی در شهر لندن که هنوز فاش نشده در نظر گرفته شود و اواخر سال جاری میلادی فعالیتش را شروع کرده و به تدریج ظرفیت کامل خود را پیدا کند.

یک سخنگوی دولت انگلیس گفت، مرکز سی.تی.او.سی به میزان چشمگیری به بهبود قابلیت ما در زمینه دفع تروریستها در ضمنً مقابله با اقدامات دولتهای متخاصم خواهد پرداخت.

همچنین یک سخنگوی نهاد موسوم به امور امنیتی مقابله با تروریسم گفت، این مرکز منجر به تغییر شکل در قابلیت نهادهای مجری قانون به جهت حفظ امنیت کشور در برابر تروریسم و تهدیدات گسترده تر می شود.

این اتفاق حاصل چندین ما کار و تلاش در راستای دورنمای پسابریگزیتی بوریس جانسون تحت عنوان دورنمای بریتانیای جهان و تاثیرات عملی آن برای امنیت، دیپلماسی و روابط خارجی است.

این سند قرار است به بیان گرایش بیشتر به سمت حوزه هند-اقیانوسیه پرداخته و جانسون قرار است ماه آینده میلادی در اولی سفر خارجی رسمی خود طی بیش از یک سال، به هند سفر کند.

بر اساس این گزارش این سند استدلال خواهد کرد که انگلیس دیگر نمی تواند برای تضمین منافع ملی خودش متکی به سیستم بین المللی پسا جنگ سردی باشد و نیاز است که به جای آن فعال بودن فزاینده بین المللی وجود داشته باشد.

بخشهای افشا شده از این سند که نشریه تلگراف دیده، عنوان کردند که جانسون همچنین متعهد به تداوم حافظت نظامی از جبل الطارف و جزایر فالکلند خواهد شد.

همچنین بر طبق این سند انگلیس قرار است در چهار سال آینده میزان 6.6 میلیارد پوند را صرف تحقیق و توسعه از جمله در زمینه های سایبری، فضا و مهندسی بیولوژی کند. در عین حال انگلیس برنامه دارد تا ماهواره های تجاری را از اسکاتلند در سال 2022 در راستای برنامه سازمان فضای انگلیس، به فضا بفرستد.، ایسنا

منبع: ایران آنلاین

به "جزئیات مرکز عملیاتی جدید انگلیس برای مبارزه با تروریسم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جزئیات مرکز عملیاتی جدید انگلیس برای مبارزه با تروریسم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید