خبرنگاران مقام پیشین دولت مستعفی یمن: ائتلاف سعودی مسؤول شیوع کرونا در یمن است

به گزارش وبلاگ ادکلن شنل، تهران- خبرنگاران- صالح الجبوانی وزیر حمل و نقل پیشین دولت مستعفی یمن یکشنبه شب در گفت وگو با شبکه خبری الجزیره قطر گفت: مسؤولیت هرگونه شیوع کرونا در یمن بر عهده ائتلاف سعودی و اماراتی است.

خبرنگاران مقام پیشین دولت مستعفی یمن: ائتلاف سعودی مسؤول شیوع کرونا در یمن است

به گزارش الجزیره، الجبوانی درباره ورود کرونا به یمن با متهم کردن عبدربه منصور هادی رییس جمهوری مستعفی یمن و دولتش، اضافه کرد: کشتی ها و هواپیماهای حامل اتباع خارجی که وارد یمن شدند، این ویروس را وارد کشور کردند.

وی ادامه داد: در روزهای گذشته هواپیمایی از ابوظبی حامل 45 نفر بدون هیچ گونه معاینه و تستی وارد عدن شد.

وزیر پیشین دولت مستعفی یمن همچنین گفت: تا کنون 16 نفر بر اثر ابتلا به کرونا در عدن جان باختند اما آمار واقعی بسیار بیشتر از این هاست.

این در حالی است که بر اساس آمار رسمی تا به امروز 7 نفر در یمن به کرونا مبتلا شدند و 2 نفر نیز بر اثر ابتلا به این ویروس جان باختند.

الجبوانی همچنین در خصوص کابینه دولت مستعفی یمن گفت: در طول چهار سال گذشته جریانی در برابر اقدامات امارات متحده عربی و عربستان سعودی در میان وزیران یمنی شکل گرفت.

وی اضافه کرد: پس از برکناری احمد عبید بن دغر از نخست وزیری و روی کار آمدن معین عبدالملک، وزیرانی که در برابر اقدامات امارات و سعودی مقاومت می کردند، مورد هجمه قرار گرفتند.

پیش تر احمد المیسری معاون نخست وزیر و وزیر کشور دولت مستعفی یمن از کابینه این دولت خواست تا کناره گیری کند. به گفته وی 12 وزیر این دولت برای رییس جمهوری مستعفی نامه نوشته بودند و از او درخواست اجرای اصلاحات در کابینه کرده بودند.

همچنین وزرای حمل و نقل، بیمه و محیط زیست در اعتراض به اقدامات نخست وزیر و عملکرد نادرست او از سمت های خود استعفا کرده بودند.

ائتلاف عربی از ششم فروردین سال 94 در قالب ائتلافی از چند کشور عربی و با کمک و چراغ سبز آمریکا، حملات گسترده ای را علیه یمن فقیرترین کشور عربی آغاز کردند تا به بهانه بازگرداندن عبدربه منصور هادی رییس جمهوری مستعفی و فراری این کشور به قدرت، به اهداف و زیادی خواهی های سیاسی خود جامه عمل بپوشانند. بر اثر این تجاوز تا به امروز بیش از یکصد هزار یمنی کشته شدند.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران مقام پیشین دولت مستعفی یمن: ائتلاف سعودی مسؤول شیوع کرونا در یمن است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران مقام پیشین دولت مستعفی یمن: ائتلاف سعودی مسؤول شیوع کرونا در یمن است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید