راز سفر فرستاده ویژه آمریکا در امور یمن به ریاض

به گزارش وبلاگ ادکلن شنل به نقل از سعودی لیکس، یک منبع سعودی عالی رتبه به راز سفر تیموثی لندرکنینگ فرستاده آمریکا در امور یمن به عربستان پرداخت و پرده از ناگفته های بسیاری در این زمینه برداشت.

راز سفر فرستاده ویژه آمریکا در امور یمن به ریاض

این منبع سعودی فاش کرد که امتیازدهی های تازه محمد بن سلمان ولیعهد سعودی و آمادگی برای آتش بس با انصارالله یمن دلیل سفر فرستاده ویژه آمریکا به ریاض است.

منبع مذکور تاکید نمود: بن سلمان امتیازات تازهی به وسیله میانجیگران بین المللی داده است که آخرین آن هیات عمانی بود که هفته گذشته به یمن رفت و با رهبران و مسئولان عالی رتبه انصارالله یمن ملاقات و تبادل نظر کرد.

هیات عمانی حامل امتیازدهی های رسمی سعودی به منظور راضی کردن انصارالله یمن به شرط اینکه آنها حملات خود را به عربستان متوقف نمایند و پای میز مذاکرات بیایند، بوده است.

بر اساس این گزارش؛ بن سلمان با دادن دهها میلیارد به انصارالله یمن برای بازسازی منطقه ها تحت کنترل آنها و به رسمیت شناختن منطقه ها تحت کنترلشان، موافقت نموده است اما انصارالله یمن با وجود استقبال از امتیازدهی های تازه، شرط بازگشایی فرودگاه صنعا و بندر الحدیده را مطرح نموده است.

به همین دلیل وزارت خارجه آمریکا با صدور بیانیه ای اعلام نمود که تیموثی لندرکینگ فرستاده ویژه آمریکا راهی ریاض می گردد تا با مقامات عالی رتبه سعودی ملاقات کند.

منبع: خبرگزاری مهر

به "راز سفر فرستاده ویژه آمریکا در امور یمن به ریاض" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راز سفر فرستاده ویژه آمریکا در امور یمن به ریاض"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید