روند افزایشی شیوع بیماری سل در مهریز

به گزارش وبلاگ ادکلن شنل، سرپرست شبکه بهداشت و درمان مهریز گفت: از ابتدای امسال تا به امروز 15 مورد نمونه سل از افراد مشکوک گرفته شده که 2 مورد آن مثبت بوده است.

روند افزایشی شیوع بیماری سل در مهریز

مختاری سرپرست شبکه بهداشت و درمان مهریز در نشست شورای سلامت شهرستان مهریز گفت: سل یک بیماری عفونی واگیردار است که توانایی ابتلای تمام اعضای بدن را دارد و بیشترین عضوی که در بدن مبتلا می گردد ریه ها (شش ها) هستند.

او سل ریوی را شایع ترین نوع سل مطرح نمود و اضافه نمود: در صورتی که سل اعضای دیگر بدن را به جز ریه ها درگیر کند به آن سل خارج ریوی گفته شده که تحت نام همان عضو درگیر نامیده می گردد.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان مهریز ادامه داد: در طول سال گذشته 13 مورد نمونه گیری بیماری سل از افراد مشکوک به این بیماری گرفته شده که 2 مورد آن مثبت بوده است.

مختاری بیان داشت: از ابتدای امسال تا به امروز 15 مورد نمونه سل از افراد مشکوک گرفته شده که 2 مورد آن مثبت بوده و با توجه به اینکه 7 ماه از سال گذشته، روند افزایشی است.

او رعایت توصیه های بهداشتی را مهمترین راه پیشگیری از این بیماری مطرح نمود و گفت: پوشاندن دهان هنگام عطسه و سرفه از مهمترین راه های پیشگیری از انتقال این بیماری است.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان مهریز اعلام نمود: تشخیص و درمان بیماری سل در تمامی مراکز خدمات جامع سلامت و پایگاه ها و خانه های بهداشت تحت پوشش این مرکز به صورت رایگان انجام می گردد.

وبلاگ ادکلن شنل یزد یزد

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "روند افزایشی شیوع بیماری سل در مهریز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روند افزایشی شیوع بیماری سل در مهریز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید