سالگرد انقلاب سودان، شعارهای مردم از انجام اصلاحات تا سرنگونی نظام انتقالی

به گزارش وبلاگ ادکلن شنل، هزاران سودانی در سالگرد انقلاب خود علیه نظام عمرالشیر به خیابان های خارطوم آمدند و شعارهایی درباره ضرورت انجام اصلاحات در نظام انتقالی سودان تا سرنگونی این نظام سر دادند.

سالگرد انقلاب سودان، شعارهای مردم از انجام اصلاحات تا سرنگونی نظام انتقالی

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ ادکلن شنل به نقل از روزنامه سودان تریبون، هزاران سودانی در دومین سالگرد پیروزی انقلاب خود علیه نظام عمرالبشیر در خیابان های مختلف خارطوم تظاهرات کردند.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و جهان را در کانال اینستاگرامی وبلاگ ادکلن شنل بخوانید. (کلیک کنید)

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و جهان را در کانال تلگرامی وبلاگ ادکلن شنل بخوانید. (کلیک کنید)

به گفته شاهدان عینی ، هزاران شهروندان سودانی در برابر مجلس این کشور در منطقه ام درمان تجمع کردند و با سردادن شعارهایی خواستار تشکیل فوری مجلس انتقالی این کشور شدند. در همین حال، برخی از جوانان نیز شعارهایی درباره سرنگونی نظام انتقالی سودان سر دادند.

برخی از تظاهرات کنندگان با دعوت به برگزاری اعتصاب در برابر مجلس خواستار انجام اصلاحات فوری در ساختار نظام حاکم بر سودان شدند.

به نوشته این روزنامه سودانی ، به رغم اینکه خیابان های منتهی به کاخ ریاست جمهوری (محل استقرار ژنرال عبدالفتاح برهان رئیس شورای حاکمیتی) توسط نظامیان مسدود شده بود، صدها نفر از شهروندان خارطوم پیروز شدند، دربرابر کاخ ریاست جمهوری تجمع کنند و با سردادن شعارهایی بر ضرورت انجام اصلاحات در ساختار سیاسی حاکم بر سودان تاکید کردند.

تظاهرات کنندگان در نظر داشتند، در برابر کاخ ریاست جمهوری اعتصاب کنند که پلیس و نیروهای امنیتی آنان را متفرق کرد.

همچنین پلیس و نیروهای امنیتی سودان دیروز عصر تظاهرات کنندگانی که در برابر مجلس این کشور تجمع کرده بودند، پراگنده کرد.

سودان تریبون نوشت: در سالروز انقلاب مردم علیه نظام عمرالبشیر، هزاران سودانی در شهرهای مختلف این کشور از جمله نیالا، عاشر، سنار، عطیره تظاهرات کردند.

مردم سودان در اعتراض به کمبود سوخت و گرانی نان در اواخر سال 2018 در برخی از شهرهای این کشور تظاهرات کردند که با سرکوب نیروهای امنیتی همراه شد. این سرکوب سبب شد تا شعله اعتراضات بر افروخته تر شود، به گونه ای که مردم با ورود به سال 2019 تظاهرات گسترده ای در خارطوم و سایر شهرهای سودان برپاکردند که در اثر آن، نظام عمرالبشیر در آوریل 2019 سقوط کرد و نظامیان اداره امور این کشور را به دست گرفتند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "سالگرد انقلاب سودان، شعارهای مردم از انجام اصلاحات تا سرنگونی نظام انتقالی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سالگرد انقلاب سودان، شعارهای مردم از انجام اصلاحات تا سرنگونی نظام انتقالی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید