صدور 9 مجوز سرمایه گذاری خارجی در خراسان جنوبی

به گزارش وبلاگ ادکلن شنل، مدیرکل دفتر هماهنگی امور سرمایه گذاری و اشتغال استانداری خراسان جنوبی گفت: از ابتدای دولت سیزدهم 9 مجوز خارجی به مبلغ 423 میلیون دلار در حوزه های مختلف استان مصوب شده که در سال های آینده عملیاتی خواهد شد.

صدور 9 مجوز سرمایه گذاری خارجی در خراسان جنوبی

شریعتی فر، گفت: 102 واحد تولیدی از ابتدای امسال با پرداخت 209 میلیارد و 300 میلیون تومان تسهیلات در این استان احیا شده و به چرخه تولید بازگشته است.

او افزود: با احیای این واحدهای تولیدی برای 511 نفر اشتغال ایجاد شده است و از ابتدای امسال 32 واحد تولیدی که زیر ظرفیت اسمی خود کار می کردند با حمایت های ویژه فعال شده و مجدد به ظرفیت اسمی خود بازگشته اند.

مدیرکل دفتر هماهنگی امور سرمایه گذاری و اشتغال استانداری اظهار داشت: در نیمه نخست امسال 54 واحد تولیدی نیز با سرمایه گذاری 1239 میلیارد تومان در استان به بهره برداری رسیده که این واحدها در حوزه خدمات، معدن، صنعت و کشاورزی احداث شده اند و با بهره برداری از آنها برای 1045 نفر اشتغال تازه ایجاد شده است.

شریعتی فر از شناسایی 16 نقطه برای احداث ساختگاه خورشیدی بزرگ مقیاس (10 تا 50 مگاوات) به ظرفیت 630 مگاوات در این استان خبرداد و گفت: طرح های ساختگاه خورشیدی بزرگ مقیاس به ظرفیت 90 مگاوات در سایت ساتبا به مناقصه گذاشته شده و تا به امروز سه سرمایه گذار برای احداث 35 مگاوات اعلام آمادگی کرده اند و این طرح ها در حال انجام اقدامات اولیه هستند.

او مطرح کرد: 75 مگاوات برای نیروگاهای خورشیدی کوچک مقایس (زیر 10 مگاوات) نیز شناسایی و برای برگزاری مناقصه به ساتبا ارسال شده که در مرحله مناقصه است.

مدیرکل دفتر هماهنگی امور سرمایه گذاری و اشتغال استانداری اظهار کرد: در حال حاضر خراسان جنوبی یکی از استان های مستعد نیروگاه های خورشیدی و جزو پنج استان اولویت دار وزارت نیرو واقع شده است و براساس دستور استاندار، مکان های نیروگاه های خورشیدی را در استان شناسایی کردیم که به دلیل سرعت کار و حجم بالای مگاوات شناسایی شده، ساتبا از اقدامات استانداری خراسان جنوبی تقدیر کرده است.

بیشتر بخوانید

مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری خراسان جنوبی گفت: این پنل های خورشیدی در بازه زمانی سه تا پنج سال باید در استان اجرایی شود که اجرای کامل این طرح ها در آینده نزدیک زیرساخت برق پایدار را برای منطقه تأمین خواهد کرد.

شریعتی فر ادامه داد: خراسان جنوبی دارای دالان های بادی مناسب برای ایجاد نیروگاه بادی است و شرایط مستعد اجرای طرح های انرژی های بادی را نیز دارد که تا به امروز عملیات اجرایی نیروگاه بادی 50 مگاواتی در منطقه درح سربیشه آغاز شده و فاز نخست این طرح به ظرفیت تولید 10 مگاوات در مراحل پایانی است.

او اظهار کرد: از ابتدای امسال تا به امروز از محل تسهیلات بند الف تبصره 18 برای هزار و 271 واحد، مبلغ 800 میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شده است.

مدیرکل دفتر هماهنگی امور سرمایه گذاری و اشتغال استانداری اظهار داشت: طی این مدت بهره مندی 161 طرح به مبلغ 12 میلیارد تومان از تسهیلات مشاغل خانگی داشته ایم که 700 نفراشتغال در این زمینه ایجاد شده است؛ امسال هزار و 285 میلیارد تومان از محل تسهیلات بندب تبصره 16 به خراسان جنوبی اختصاص یافته که در صورت تخصیص، بین هشت دستگاه متولی توزیع خواهد شد.

او در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به سفر معاون هماهنگی امور مالی و توسعه منطقه ای وزیر کشور به خراسان جنوبی و بازدید از مرکز سرمایه گذاری استان، گفت: 136 فرصت سرمایه گذاری در استان احصا شده که از این حیث خراسان جنوبی رتبه سوم کشوری را کسب کرده است.

تشکیل قرارگاه تسهیلگری و دانش بنیان در خراسان جنوبی

شریعتی فر با اشاره به تدوین اطلس سرمایه گذاری خراسان جنوبی، گفت: در این اطلس 51 لایه اطلاعاتی از دستگاه های متولی اخذ شده و یک میلیون و 485 هکتار از اراضی مستعد استان برای سرمایه گذاری مشخص شده است.

او با بیان اینکه در پی افزایش صدور مجوزهای بی نام در خراسان جنوبی هستیم، شرح داد: تا به امروز 30 مجوز بی نام صادر شده است.

مدیرکل دفتر هماهنگی امور سرمایه گذاری و اشتغال استانداری اظهار داشت: در جریان این سفر مقرر شد 10 فرصت سرمایه گذاری تازه در هر کدام از شهرستان های استان احصاء شود.

شریعتی فر گفت: در بازدید معاون هماهنگی امور مالی و توسعه منطقه ای وزیر کشور از کویرتایر بیرجند نیز که قبلاً مجوز ایجاد شهرک تخصصی غیردولتی در حوزه صنایع لاستیک داده شده بود، مقرر شده منابع تسهیلات پرداختی به این طرح از مرکز دنبال شود.

او از تشکیل قرارگاه تسهیلگری و دانش بنیان در خراسان جنوبی خبر داد و گفت: در این قرارگاه به صورت موردی مسائل شرکت های دانش بنیان مورد بررسی قرار می گیرد و در این قرارگاه در پی رفع موانع تولید هستیم.

وبلاگ ادکلن شنل خراسان جنوبی بیرجند

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "صدور 9 مجوز سرمایه گذاری خارجی در خراسان جنوبی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صدور 9 مجوز سرمایه گذاری خارجی در خراسان جنوبی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید