طرز تهیه ترشی بادمجون شکم پر????

به گزارش وبلاگ ادکلن شنل، ترشی بادمجان یکی از انواع ترشیجات بسیار خوشمزه است که در تمام سال مورد استفاده قرار می گیرد. انواع روش ها برای درست کردن اون وجود داره، ما یکی از اصیل ترین و برترین روش های درست کردن اون رو بهتون آموزش می دیم. در دستور امروز به یک روش سنتی و ساده به شما آموزش می دیم چجوری درون بادمجون ها رو با مواد دیگه پر کنید تا یک ترشی فوق العاده و کامل رو مهمون سفره هاتون کنید. برای تهیه این ترشی به بادمجان های تپل و کوچک که اصطلاحاً با نام بادمجان ترشی معروفیت دارد احتیاج داریم، اگر این سایز از بادمجون ها رو در دسترس نداشتید هیچ مسئله ای وجود نداره، شما می تونید حتی از بادمجونهای میانه بهره ببرید. ما امروز در خدمت شما هستیم تا رازها و نکات کلیدی خوشمزه شدن و ماندگاری بیشترترشی بادمجون رو به شما دوستان عزیز آموزش دهیم. این ترشی علاوه بر طعم دل چسب سبک متفاوتی از سایر ترشی های دیگر دارد آن هم به علت میکس مواد میانی است که درون بادمجون ها قرار می گیرد. زمان تقریبی برای تهیه کامل این معجون شگفت انگیز و انتقال آن به شیشه های ترشی تقریباً دو ساعت نیم است. بعلاوه حداقل زمانی که مواد باید در شیشه و سرکه بماند تا اصطلاحاً ترشی جا بیوفتد هفت روز است. بالطبع هر چه زمان بیشتری بگذرد طعم و عطر ترشی نیز بیشتر می گردد. در خبرنگاران بلاگ همراه ما باشید.

طرز تهیه ترشی بادمجون شکم پر????

مواد مورد احتیاج جهت تهیه ترشی بادمجان شکم پر:

بادمجان کوچکسه کیلوگرم
سبزی تازه(گشنیز، نعناع، ترخون و تره) (گشنیز، نعناع، ترخون و تره) یک کیلوگرم
سرکه انگوریک و نیم لیتر
نمک، فلفل، ادویه ترشی، گلپر، سیاه دانهبه مقدار دلخواه

طرز تهیه ترشی بادمجان:

جالبه بدونید که مواد میانی ترشی را می تونید به دل خواه خودتون تغییر بدید، اگر سبزی معطر و خاصی مد نظر دارید می تونید اون رو جایگزین موادی که اشاره کردیم کنید. حتی اگر سبزی تازه در دسترس ندارید از سبزی خشک شده هم می تونید بهره ببرید.

نکته: در تمامی مراحل درست کردن ترشی دقت داشته باشید به هیچ عنوان نباید آب به درون سرکه و محلول ترشی نفوذ کند.

ابتدا بادمجونهامون رو با آب سرد با دقت می شوریم و آن ها رو توی آب کش قرار می دهیم. همان طور که گفتیم حسابی زمان می دهیم تا آبشون کاملاً بره و خشک بشن.

اگر دوست دارید می تونید دسته کلاهک یا پایه های کلاهک بادمجان هاتون رو با چاقو یا قیچی کوتاه کنید. این کار کاملاً سلیقه ای هست و ما امروز با توجه به سایز خیلی کوچک بادمجون هامون انجامش ندادیم.

در مرحله بعد با یاری چاقو از وسط بادمجون، تا یک سانتی متر نرسیده به کلاهک رو قاچ می زنیم. دقت کنید تا خود کلاهک پیش نروید این کار موجب می شه بعد از پخته شدن بادمجون ها نیمه (نصف) شوند و مواد میانی آن ها خارج گردد (مواظب شکم بادمجوناتون باشید)

در مرحله سوم سرکه، نمک، فلفل، ادویه ترشی را با هم مخلوط می کنیم. این مواد رو وقتی که بادمجون های ریزه میزه و کپلی مون رو توی قابلمه ریختیم به اون اضافه می کنیم. توجه داشته باشید مواد باید به مقدار ای باشد که تقریباً تا روی سطح بادمجان ها بالا بیایند.

روی حرارت میانه زمان می دهیم تا بادمجان ها تغییر رنگ دهند. تا هر مقداری که تمایل دارید بافت ترشی نرم باشد منتظر بمانید تا بادمجون ها بجوشند.

ما در دستور امروزمون نیم ساعت برای پخته شدن بادمجان ها صبر کردیم. قطعاً در نظر گرفتن این زمان با سایز و جنس بافت بادمجان های مصرفی رابطه مستقیمی دارد.

نکته: دقت کنید در طول زمان پخت در قابلمه را نگذارید، چون باعث می گردد بخار آب ناشی از حرارت درون مخلوط سرکه و بادمجان ها بریزد و ترشی را خراب کند.

بعد از پخته شدن بادمجان ها آن ها را از سرکه خارج می کنیم و زمان می دهیم تا کاملاً خنک شوند. تا خنک شدن بادمجان ها به سراغ تهیه مواد میانی می رویم. سبزی های معطر و تمیز شدمون رو با میکسر یا خردکن، یا حتی با یاری چاقو یا هر ابزار دیگری که در دسترس دارید خرد کنید. بعد از آن گل پر و سیاه دانه را به آن اضافه می کنیم. با یاری قاشق از مواد خوش بوی که درست کردیم به آرامی درون بادمجان ها می گذاریم و یکی یکی آن ها را ته شیشه می چنیم تا شیشه کاملاً پر گردد.

در این مرحله همان سرکه ای که بادمجان ها را درونش جوشاندیم را با یاری ملاقه درون شیشه ریخته تا کاملاً روی سطح بادمجان ها را بگیرد.

نکته: در شیشه ها را محکم می کنیم و در جای خشک و خنک حداقل یک هفته زمان می دهیم تا ترشی کاملاً طعم بگیرد فقط دقت بفرمایید طی این یک هفته ترشی را چک کنید اگر سطح سرکه پایین رفته باشد ضروری است مجدد سرکه اضافه گردد، بعد از باز شدن شیشه ها برای اولین بار که از بادمجان ها برداشتید، بهتر است شیشه ها به یخچال منتقل کنید تا این ترشی خوش عطر و خوشمزه ماندگاری بیشتری داشته باشند.

در سرانجام به خواص این ماده غذایی اشاره می کنیم تا حتماً در وعده های غذایی از اون بهره ببرید. بادمجان یکی از صیفی جاتی است که در بیشتر فصول موجود است و جالبه بدونید که سرشار از فسفر، ویتامین سی و ویتامین آ هست. جالبه بدونید که اگر بی خوابی یا کمبود خواب دارید این صیفی جات گوشتی شکل، قطعاً یاری بزرگی به شما می نماید. بعلاوه بادمجان به رشد مو و تقویت سیستم ایمنی بدن نیز بسیار یاری می نماید.

دوستای عزیز، ممنون از نگاه های پرمهرتون که با ما بودید تا دستورات آشپزی بعدی براتون کلی آرزوهای خوب داریم.

منبع: (www.rotinrice.com)

منبع: اُکالا

به "طرز تهیه ترشی بادمجون شکم پر????" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه ترشی بادمجون شکم پر????"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید