فرآیند غنی سازی 20 درصد اورانیوم در فردو شروع شده است

به گزارش وبلاگ ادکلن شنل، خبرگزاری خبرنگاران- سخنگوی دولت گفت: اعتبار آیین نامه اقدام راهبردی برای لغو تحریم ها تامین و فرآیند فراوری اورانیوم با غنای 20 درصد شروع شده است.

فرآیند غنی سازی 20 درصد اورانیوم در فردو شروع شده است

به گزارش خبرگزاری وبلاگ ادکلن شنل به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت، آقای علی ربیعی به دستور رئیس جمهور برای تامین اعتبار این قانون اطلاع داد و اضافه نمود: در هفته گذشته نیز رئیس جمهور در نامه ای به آقای جهانگیری معاون اول رئیس جمهور در مورد تامین بودجه بخشی از این قانون در سال 1399 دستور لازم را داده است.

وی اضافه نمود: رئیس جمهور همچنین در روز های گذشته دستور اجرای قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم ها را صادر و از ساعاتی پیش فرآیند تزریق گاز آغاز شد و تا ساعاتی دیگر اولین محصول اورانیوم غنی شده UF6 به دست خواهد آمد.

آقای ربیعی توضیح داد: کلیه این فرآیند پس از انجام اقدامات اولیه از قبیل اطلاع رسانی به آژانس بین المللی انرژی اتمی و تحویل پرسشنامه طراحی بر مبنای تعهدات پادمانی کشور اجرا شده است.

سخنگوی دولت تاکید نمود: مواضع دولت در مورد این قانون به صراحت اعلام شده است، با این حال دولت خود را ملزم به اجرای قانون می داند.

منبع: خبرگزاری آریا

به "فرآیند غنی سازی 20 درصد اورانیوم در فردو شروع شده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فرآیند غنی سازی 20 درصد اورانیوم در فردو شروع شده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید