لزوم پیش بینی ضوابط اجرایی برای حذف قیمت گذاری دستوری

به گزارش وبلاگ ادکلن شنل، خبرگزاری خبرنگاران-وزیر صمت: اینکه گفته می گردد اقتصاد نباید دستوری باشد به این معنا نیست که اقتصاد رها گردد بلکه باید ضوابطی برای قیمت گذاری دستوری در نظر بگیریم و آن را اجرایی کنیم.

لزوم پیش بینی ضوابط اجرایی برای حذف قیمت گذاری دستوری

به گزارش خبرگزاری وبلاگ ادکلن شنل، آقای سیدرضا فاطمی امین در آیین افتتاح معاملات آینده مس و معاملات گواهی سپرده مس و میلگرد در بورس کالای ایران گفت: در اقتصاد ایران مسائل ساختاری وجود دارد که یکی از این مسائل در حوزه بازار ها است.

وی ادامه داد: در وزارت صنعت برای مدیریت بازار کالا های پایه، بورس را انتخاب نموده ایم چرا که معاملات خارج از بورس قابل ضابطه گذاری نیست.

فاطمی امین توضیح داد: 25 ابزار برای مدیریت بازار کالا های پایه طراحی کردیم که امروز دو ابزار رونمایی شد و سایر ابزار ها نیز به مرور رونمایی خواهد شد.

وزیر صمت بیان نمود: این ابزار ها علاوه بر ایجاد شفافیت به قدرت اعمال تنظیم گری یاری می نماید و باعث یاری بیشتر به تامین مواد اولیه صنایع می گردد که یکی از نگرانی های واحد های فراوریی همین تامین مواد اولیه است.

فاطمی امین گفت: علاوه بر اینکه در معاملات شفافیت داریم ظرفیت خوبی نیز در بخش فراوری داریم.

وی ادامه داد: وزارت صنعت، معدن و تجارت توانست از 30 گروه کالایی سهمیه بندی بیش از 20 گروه را بردارد که این موضوع باعث کاهش نرخ تورم می گردد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت در ادامه از برگزاری مزایده برای معدن جانجا اطلاع داد و گفت: انتخاب سرمایه گذار و ارزیابی های فنی و اقتصادی برای این معدن شروع شده است یکی از شروط مزایده هم این بود که باید 40 درصد از سهام این معدن به مردم واگذار گردد.

منبع: خبرگزاری آریا

به "لزوم پیش بینی ضوابط اجرایی برای حذف قیمت گذاری دستوری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لزوم پیش بینی ضوابط اجرایی برای حذف قیمت گذاری دستوری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید