واکنش عجیب گل های وحشی به آخرالزمان حشرات

به گزارش وبلاگ ادکلن شنل، زومیت نوشت: دنیا ما درحال تجربه آخرالزمان حشرات است. انبوه حشراتی که روی زمین زندگی می نمایند، دراثر ترکیبی از تغییرات آب وهوایی، آفت کش ها، از دست دادن زیستگاه ها و سایر بیماری های انسان ساخت، سالانه با تقریبا دو درصد کاهش جمعیت در سطح دنیای روبرو هستند.

واکنش عجیب گل های وحشی به آخرالزمان حشرات

پوشش گیاهی که اغلب برای گرده افشانی به حشرات متکی است، چگونه با این تغییر بزرگ در زنجیره غذایی در سراسر دنیا سازگار می گردد؟ محققان فرانسوی اکنون به راهکاری جایگزین برای بقا اشاره می نمایند: روی آوردن به خودگرده افشانی. محققان در مطالعه جدیدی که نتایج آن در مجله نیو فایتولوژیست منتشر شده است، دریافتند که گل های وحشی در علفزاری در پاریس به طور فزاینده ای با خودباروری سازگار شده اند.

به گزارش فیوچریزم، محققان با تمرکز روی بنفشه های دورگه صحرایی، آن ها را با بنفشه های دورگه ای که از دانه های متعلق به سال های 1992 تا 2001 پرورش داده شده بودند مقایسه کردند. محققان برای مقایسه این دو جمعیت، علاوه بر تجزیه وتحلیل ژنتیکی جمعیت، صفات فیزیکی گیاهان را نیز میزان گرفتند و آن ها را در معرض زنبورها قرار دادند تا ببینند که کدام گیاه را ترجیح می دهند.

  • زمین تخت است، همه دروغ می گویند به جز این نقشه!

  • تنها اژدهای زنده دنیا که میلیون ها سال بدون تغییر به جای مانده/ عکس

بنفشه های دورگه امروزی جذابیت کمتری برای زنبورها دارند

محققان از تجزیه وتحلیل های خود به این نتیجه رسیدند که بنفشه های دورگه امروزی گرده افشانی خود را تا 27 درصد افزایش داده اند، کوچک تر هستند، شهد کم تری فراوری می نمایند و در مقایسه با بنفشه های دورگه ای که از دانه های اجدادی خود رشد نموده بودند جذابیت کمتری برای زنبورها دارند.

یافته های اخیر ممکن است در نگاه اول عالی به نظر برسند؛ چراکه گیاهان به سرعت می توانند خود را با حضور کمتر حشرات سازگار نمایند؛ اما محققان در بیانیه خود از این اتفاق تحت عنوان چرخه معیوب یاد می نمایند. به عقیده آن ها، ویژگی خودباروری به نوبه خود می تواند کاهش حشرات را تشدید کند.

کاهش حشرات به دلایل بسیاری اتفاق وحشتناکی به شمار می رود. حشرات منبع اصلی غذا برای بسیاری از حیوانات بزرگتر مانند قورباغه ها، پرندگان و سایر جانوران هستند. آن ها بعلاوه در فرآیند تجزیه نیز نقش دارند؛ مانند نحوه پردازش زباله ها به وسیله مگس ها و سوسک های سرگین غلتان.

میوه جات مهم هم برای گرده افشانی به حشرات نیازمند هستند و پرورش ژنتیکی آن ها برای تبدیل شدن به خودگرده افشان اقدام علمی بزرگی است. مهم تر از همه اینکه حشرات موجودات شگفت انگیزی هستند و در سنت ها و فرهنگ انسان نقش برجسته ای دارند. دنیای ما بدون وجود حشرات جای فقیرتری خواهد بود و به همین علت است که حفظ و ترویج سلسله حشرات اقدامی ضروری به شمار می رود.

  • چه کسی جدول ناشیانه توان خرید اینترنت را در فضای مجازی می چرخاند؟

  • تانکی که بنز برای جنگ ساخته/ عکس

5858

منبع: خبرآنلاین

به "واکنش عجیب گل های وحشی به آخرالزمان حشرات" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکنش عجیب گل های وحشی به آخرالزمان حشرات"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید