ورزشکاران با پرداخت حداقل 344 هزار تومان در ماه بیمه می شوند

به گزارش وبلاگ ادکلن شنل، ورزشکاران رشته های مختلف ورزشی می توانند با پرداخت 344 هزار تومان در ماه تحت پوشش حمایت های کوتاه مدت و بلندمدت تامین اجتماعی قرار گیرند و از مزایای بازنشستگی، برقراری مستمری بازماندگان (فوت قبل و بعد از بازنشستگی) و درمان بهره مند شوند.

ورزشکاران با پرداخت حداقل 344 هزار تومان در ماه بیمه می شوند

حسین امیری گنجه، مدیر کل تامین اجتماعی غرب تهران عظیم در گفت وگو با وبلاگ ادکلن شنل، در این باره اظهار کرد: از جمعیت 84 میلیون نفری کشور، حدود 30 درصد به صورت حرفه ای و نیمه حرفه ای و همگانی در هفته یک تا شش روز فعالیت ورزشی انجام می دهند و از این میزان کمتر از پنج درصد تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار دارند.

امیری گنجه اضافه نمود: در سطح استان تهران بیش از 320 هزار ورزشکار سازمان یافته در رشته های مختلف مشغول فعالیت هستند که از این تعداد کمتر از 20 درصد تحت پوشش حمایت های بیمه تامین اجتماعی قرار دارند.

مدیر کل تامین اجتماعی غرب تهران عظیم یکی از مسائل بیمه ورزشکاران را نبود ساختار تشکیلاتی منظم در باشگاه ها و عقد قراردادها دانست و اضافه نمود: کلیه ورزشکارانی که به نحوی در مراکز دولتی - خصوصی مشغول به کار هستند، از بیمه های اجتماعی بلندمدت برخوردار هستند و متاسفانه 90 درصد بیمه ورزشکاران با نگاه صرفا حوادث و بیماری و به صورت کوتاه مدت منعقد می گردد.

وی با اشاره به ماهیت بیمه مشاغل سازمان تامین اجتماعی گفت: با توجه به احتیاج و درخواست ورزشکاران و شرایط کاری، آنها می توانند بر مبنای سه اصل 12 درصد مستمری بازنشستگی و فوت بعد از بازنشستگی، 14 درصد مستمری بازنشستگی و مستمری بازماندگان و 18درصد مستمری بازنشستگی، بازماندگان و ازکارافتادگی تحت پوشش حمایت های بیمه تامین اجتماعی قرار گیرند.

مدیر کل تامین اجتماعی غرب تهران عظیم حداقل سن برای بیمه شدن ورزشکاران را 18 سال و حداکثر 50 سال جهت گفت.

به گفته وی، ورزشکاران رشته های مختلف ورزشی می توانند با پرداخت 344 هزار تومان در ماه تحت پوشش حمایت های کوتاه مدت و بلندمدت تامین اجتماعی قرار گیرند و از مزایای بازنشستگی، برقراری مستمری بازماندگان (فوت قبل و بعد از بازنشستگی) و درمان بهره مند شوند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "ورزشکاران با پرداخت حداقل 344 هزار تومان در ماه بیمه می شوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ورزشکاران با پرداخت حداقل 344 هزار تومان در ماه بیمه می شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید