ورود هر توریست خارجی معادل فروش 30 بشکه نفت سود دارد

به گزارش وبلاگ ادکلن شنل، معاون توسعه مدیریت سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خاطرنشان کرد که در شرایطی که هر گردشگر خارجی معادل 30 بشکه نفت ارزآوری دارد، گردشگری می تواند به یکی از ارکان مهم تحقق اقتصاد مقاومتی منجر شود.

ورود هر توریست خارجی معادل فروش 30 بشکه نفت سود دارد

سمیع الله حسینی مکارم روز چهارشنبه در نشست تخصصی تشریح و تبیین برنامه های اقتصاد مقاومتی در هتل انقلاب افزود: گردشگری، برخلاف نفت نه احتیاج به خام فروشی دارد و نه سرمایه گذاری دیگران، صنایع دستی هم مواد اولیه و منابع انسانی بومی احتیاج دارد و دارای کمترین هزینه و بیشترین بهره وری است، در نتیجه گردشگری و صنایع دستی دو رکن مهم اقتصاد مقاومتی هستند.

مکارم در ادامه گفت:

دولت برای تحقق پنج محور مهم اقتصاد مقاومتی یعنی درآمدزا بودن، برون گرا بودن، مردمی بودن، عدالت محور بودن و دانش بنیان بودن، 12 برنامه ملی را پیش بینی کرده است.

حسینی مکارم در تبیین این برنامه ها گفت:

ارتقاء بهره وری، پیشبرد برون گرایی اقتصاد، ارتقاء توان تولید ملی، برقراری انضباط اقتصادی، توسعه اقتصادی دانش بنیان و گفتمان سازی اقتصاد مقاومتی بخشی از این برنامه های ملی هستند. بخش دیگر برنامه های ملی دولت برای تحقق اقتصاد مقاومتی به شفاف سازی و سالم سازی اقتصاد، توسعه ظرفیت تولید نفت و گاز و تکمیل زنجیره پایین دستی، هدفمندسازی یارانه ها و سیاست های پولی معطوف می شود.

سمیع الله حسینی مکارم در خاتمه گفت که اگر بتوانیم از نظر اقتصادی و اقتصادی توانمند باشیم، در مقابل هر تهدیدی مقاوم خواهیم بود و برای رسیدن به این مهم، باید سریع تر به شاخص های تعریف شده در چشم انداز 20 ساله برسیم که فاصله قابل توجهی با آنها داریم.

معاون توسعه مدیریت سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ابراز امیدواری کرد تا با به ثمر رسیدن این طرح ها، اقتصاد کشور در برابر تهدیدهای بیگانگان مقاوم شود.

منبع: کجارو / ایرنا

به "ورود هر توریست خارجی معادل فروش 30 بشکه نفت سود دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ورود هر توریست خارجی معادل فروش 30 بشکه نفت سود دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید