کدام مواد خوراکی بهترین رژیم غذایی هستند؟(قسمت 2)

به گزارش وبلاگ ادکلن شنل، رعایت یک رژیم غذایی خوب و سالم نه تنها به ما در رسیدن به سلامتی بیشتر کمک می کند بلکه انرژی روزانه ما را افزایش داده بنابراین شادابی و سلامت روح را در فکر و جسم ما ایجاد می کند.

اغلب ما زمان زیادی را برای ویزیت دکتر تغذیه صرف می کنیم و انتظار داریم تا به نتایج خیلی خوبی در مورد رژیم غذایی تنظیم شده از طرف دکتر تغذیه دست یابیم، اما به نتیجه ایده آل نمی رسیم و در نهایت سرخورده می شویم. حال سوالی مبنی بر این که چه کاری انجام دهیم تا مسائل تغذیه ای ما برطرف گردد و در عین حال رژیم غذایی مناسبی را استفاده کنیم؟ با ما همراه باشید تا در ادامه خوراکی های خوش طعم دارای رژیم غذایی سالم را به شما معرفی کنیم.

کدام مواد خوراکی بهترین رژیم غذایی هستند؟(قسمت 2)

سبزیجات، میوه ها و انواع توت ها

بروکلی

کلم بروکلی غنی از فیبر، کلسیم، پتاسیم، فولیک اسید و گیاهی دارویی است. این ترکیبات خطر ابتلا به بیماری های قلبی، دیابت و برخی از سرطان ها را کاهش می دهد. کلم بروکلی حاوی ویتامین C و همچنین بتا کاروتن، آنتی اکسیدان است، که به عنوان رژیم غذایی مناسب در وعده های غذایی خود می توانیم جای دهیم.

تنها به میزان 100 گرم از بروکلی که به میزان یک قاشق غذاخوری می شود؛ بیش از 150% از مصرف روزانه توصیه شده است که از ویتامین C را تامین می کند.

سیب

سیب ها یک منبع عالی از آنتی اکسیدان ها هستند که با رادیکال های آزاد مبارزه می کنند. رادیکال های آزاد مواد مضر تولید شده در بدن هستند که باعث تغییرات نامطلوب می شوند. آنها در فرایند پیری و برخی بیماری ها دخالت دارند. برخی مطالعات میدانی نشان داده اند که آنتی اکسیدان موجود در سیب (پلی فنل ها) تاثیر زیادی در طول عمر بیشتر فرد می تواند داشته باشد در نتیجه این میوه می تواند در کنار مواد دیگری که در رژیم غذایی خود از آن بهره می بریم به عنوان یک میان وعده مناسب استفاده کنیم.

نتایج بدست آمده از تحقیقات بر روی سیب ها نشان می دهد؛ محققان در تحقیقات خود دریافتند که زنان مسن تر که سعی در مصرف سیب دارند، روزانه 6% کاهش کلسترول بد (LDL) و افزایش 4% کلسترول خوب (HDL) در بدن خود را دارند.

بلوبری

بلوبری غنی از فیبر، آنتی اکسیدان ها و مواد غذایی است. بر خلاف مواد معدنی و ویتامین ها، فیبرهای غذایی برای زنده نگه داشتن ما ضروری نیستند. با این حال، در سالم تر نگهداشتن بدن ما و جلوگیری از بیماری کمک کنند و بدن به درستی کار کند.

براساس تحقیق در دانشگاه هاروارد بر روی افراد مسن؛ که از بلوبری (یا توت فرنگی و مشابه آن) استفاده کردند کم تر دچار حالت فراموشی و یا آلزایمر می شوند در صورتیکه افرادی که از این میوه استفاده نمی کنند دچار حالت فراموشی می شوند.

محققان دانشگاه تگزاس؛ در تحقیقی متوجه شدند که بلوبری، زغال اخته و میوه های مشابه این میوه ها دارای پلی فنل های گیاهی هستند که باعث می شود تا از چاقی در بدن جلوگیری کند.

مصرف منظم بلوبری،زغال اخته و میوه های مشابه آنها می تواند خطر ابتلا به فشار خون بالا (فشار خون بالا) را 10 درصد کاهش دهد، زیرا ترکیبات زیستی توده توت، آنتوسیانین ها هستند که دانشمندان دانشگاه شرق انگلیس و دانشگاه هاروارد در مجله تغذیه آمریکا در رابطه با آن ها این گزارش را ارائه دادند.

آووکادو

بسکمک از مردم به دلیل محتوای بالای چربی از آووکادو استفاده می کنند. آنها معتقدند که اجتناب از همه چربی ها موجب سلامت بهتر و کنترل وزن می شود - این یک افسانه است. آووکادو غنی از چربی های سالم و همچنین ویتامین های B، ویتامین K و ویتامین E و محتوای فیبر بسیار زیاد است. مطالعات نشان داده اند مصرف منظم آووکادو باعث کاهش سطح کلسترول خون می شود.

سبزیجات سبز رنگ

مطالعات نشان داده است که مصرف زیاد سبزیجات تیره برگ، مانند اسفناج یا کلم، احتمالا خطر ابتلا به دیابت نوع 2 را کاهش می دهد. محققان دانشگاه لستر می گویند که پس از جمع آوری داده ها از شش مطالعه، تاثیر سبزی سبز تیره بر سلامت انسان ها باید بیشتر مورد بررسی قرار گیرد. آنها یافته های خود را در BMJ گزارش دادند. انگونه سبزیجات در رژیم غذایی مناسب و سالم بسیار موثر هستند.

برای مثال، اسفناج در آنتی اکسیدان ها بسیار غنی است، به خصوص وقتی که نوشیدنی، بخار پز شده یا بسیار پخته شده است. این منبع خوبی از ویتامین های A، B-6، C، E و K و همچنین سلنیوم، نیاسین، روی، فسفر، مس، اسید فولیک، پتاسیم، کلسیم، منگنز، بتایین و آهن است.

سیب زمینی های شیرین

سیب زمینی شیرین غنی از فیبرهای رژیمی، بتا کاروتن (ویتامین A)، پتاسیم، ویتامین C و ویتامین B-6 است. مرکز علمی در علاقه عمومی، ارزش تغذیه سیب زمینی شیرین را با دیگر سبزیجات مقایسه می کند. سیب زمینی شیرین رتبه شماره یک، زمانی که ویتامین A و C، آهن، کلسیم، پروتئین و کربوهیدرات های پیچیده مورد توجه قرار گرفتند. سیب زمینی رژیم غذایی مناسبی است از آن می توان به عنوان یک وعده غذایی استفاده کرد.

جهت انتخاب و خرید می توانید به سایت وبلاگ ادکلن شنل مراجعه کنید.

منبع: اُکالا

به "کدام مواد خوراکی بهترین رژیم غذایی هستند؟(قسمت 2)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کدام مواد خوراکی بهترین رژیم غذایی هستند؟(قسمت 2)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید