6 اشتباه که کاربران ساعت های هوشمند مرتکب می شوند

به گزارش وبلاگ ادکلن شنل، تعداد زیادی از کاربران هوادار پروپاقرص ساعت های هوشمند هستند و این گجت ها روز به روز محبوبیت بیشتری پیدا می نمایند. اما در این میان، بخشی از کاربران این گجت ها برای استفاده از آن ها مرتکب اشتباهاتی می شوند که در ادامه به 6 مورد از آن ها می پردازیم.

6 اشتباه که کاربران ساعت های هوشمند مرتکب می شوند

نوتیفیکیشن های زیاد

یکی از دلایل اصلی که بسیاری از کاربران تصمیم به خرید یک ساعت هوشمند می گیرند، تماشا نوتیفیکیشن ها بدون احتیاج به بیرون آوردن گوشی از جیب است. اگرچه این معینه بدون شک بسیار مفید است اما از سوی دیگر می تواند به عامل اصلی حواس پرتی شما تبدیل گردد.

خوشبختانه می توانید کاری کنید که فقط نوتیفیکیشن های مهم راهی ساعت هوشمند شما گردد. این یعنی دیگر نوتیفیکیشن های مربوط به انواع اپ ها را دریافت نمی کنید و صرفا نوتیفیکیشن های دریافتی از اپ های مهم در ساعت هوشمند به نمایش در می آید. با این کار، تجربه استفاده از ساعت هوشمند به طور قابل توحهی بهبود پیدا می نماید و ضمناً احتمالا تمرکز شما برای انجام کارهای مختلف هم بیشتر می گردد.

فعال سازی حالت همیشه روشن

به خوبی می دانیم که ساعت های آنالوگ و دیجیتال قدیمی همیشه ساعت را نمایش می دهند اما یک ساعت هوشمند طبیعتا هوشمند تر از ساعت معمولی است. بنابراین باید در نظر بگیرید که چند بار در روز می خواهید ببینید ساعت چند است؟ بنابراین با فعال سازی قابلیت نمایشگر همیشه روشن، عملا فقط شارژ باتری ساعت را هدر می دهید.

تقریبا تمام ساعت های هوشمند از قابلیت روشن شدن نمایشگر در صورت تغییر جهت ساعت بهره می برند. این یعنی فقط اگر زاویه مچ را تغییر دهید، نمایشگر روشن می گردد و می توانید ببینید ساعت چند است. در ساعت های هوشمند مقرون به صرفه قیمت ممکن است گاهی اوقات این معینه به درستی جواب ندهد اما اگر یک ساعت هوشمند باکیفیت خریداری نموده باشید، همیشه این قابلیت به برترین شکل انجام وظیفه می نماید. بنابران اگر عمر باتری اهمیت زیادی برای شما دارد، بدون شک باید قابلیت نمایشگر همیشه روشن را غیرفعال کنید.

انتخاب سایز بیش از حد بزرگ یا کوچک

ساعت هوشمند برخلاف دیگر گجت ها، همیشه جلوی چشم قرار گرفته است و بنابراین نمی توانید آن را در جیب یا کیف خود قرار دهید. به همین دلیل ساعت هوشمند متناسب با مقدار مچ دست خود باید انتخاب کنید.

بیشتر ساعت های هوشمند باکیفیت و پرچم دار در دو سایز راهی بازار می شوند. به عنوان مثال اپل واچ سری 8 در دو مقدار 41 و 45 میلی متری عرضه شده و گلکسی واچ 5 هم در دو مدل 40 و 45 میلی متری به فروش می رسد. مدل های بزرگ تر معمولا عمر باتری بهتری دارند ولی در نهایت باید ببینید کدام سایز با مقدار مچ دست شما تناسب بهتری دارد.

استفاده از بند پیش فرض

ساعت های هوشمند بخشی از استایل ظاهری شما هستند و بنابراین ظاهر ساعت موردنظر، سلیقه شما را به اطلاع دیگران می رساند. ساعت های هوشمند طبیعتا با بند انتخاب شده از طرف شرکت سازنده به دست شما می رسند اما همانطور که احتمالا می دانید، در بازار انواع و اقسام بند های مجذوب نماینده با قیمت های متنوع به فروش می رسد که می توانید از بین آن ها دست به انتخاب بزنید.

این موضوع به خصوص برای اپل واچ بیشتر صدق می نماید. زیرا بیشتر کاربران این ساعت را با بند معمولی خریداری می نمایند و اپل سال هاست از همان طراحی تکراری برای بند پیش فرض استفاده می نماید. حتی اگر ساعت هوشمند خریداری شده پرچم دار و گران قیمت نیست، معمولا به راحتی می توانید یک بند مجذوب نماینده برای آن بخرید.

عدم شخصی سازی میان برها

جابجا شدن در منو های مختلف ساعت هوشمند به علت کوچک بودن نمایشگر آن کار چندان راحتی نیست. به همین دلیل بیشتر ساعت های هوشمند از دکمه های فیزیکی بهره می برند که تعداد زیادی از این ساعت ها، از قابلیت شخصی سازی دکمه های فیزیکی پشتیبانی می نمایند. به همین دلیل توصیه می کنیم شخصی سازی این میان برها را پشت گوش نیندازید.

اپل واچ از دو دکمه اصلی و دکمه چرخان بهره می برد که البته نمی توانید آن ها را شخصی سازی کنید. با این حال می توانید معین کنید که در صورت فشردن دکمه اصلی، در داک به نمایش در آمده چه چیزهایی نشان داده گردد. البته اگر اپل واچ اولترا خریداری نموده اید، دکمه نارنجی رنگ آن از قابلیت شخصی سازی پشتیبانی می نماید.

سایر ساعت های هوشمند، به خصوص مدل های مبتنی بر WearOS، معمولا امکانات زیادی در زمینه شخصی سازی دکمه ها ارائه می دهند. بنابراین بعد از خرید یک ساعت هوشمند، ابتدا آنالیز کنید که آیا ساعت موردنظر از قابلیت شخصی سازی دکمه های فیزیکی پشتیبانی می نماید یا نه. اگر چنین قابلیتی وجود دارد، حتما از آن استفاده کنید.

خریدن ساعت هوشمند به جای مچ بند هوشمند

ساعت های هوشمند در زمینه ورزش و تندرستی از قابلیت های مختلفی بهره می برند ولی لزوما تمام مدل های ساعت های هوشمند در این زمینه عملکرد خیلی خوبی ارائه نمی نمایند. این در حالی است معمولا یک مچ بند هوشمند، نسبت به ساعت هوشمند هم قیمت خود از سنسورهای بسیار بهتر و دقیق تری استفاده می نماید.

طبیعتا ساعت های هوشمند پرچم دار و گران قیمت در این زمینه هم حرف زیادی برای گفتن دارند اما اگر نمی خواهید یا نمی توانید مبلغ بالایی برای خرید ساعت هوشمند هزینه کنید و از طرف دیگر قابلیت های مربوط به تندرستی هم برای شما اهمیت زیادی دارند، پس بهتر است یک مچ بند هوشمند بخرید.

منبع: HowToGeek

منبع: دیجیکالا مگ

به "6 اشتباه که کاربران ساعت های هوشمند مرتکب می شوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "6 اشتباه که کاربران ساعت های هوشمند مرتکب می شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید