جمهوری آذربایجان ارمنستان را به نقض آتش بس متهم کرد

به گزارش وبلاگ ادکلن شنل، وزارت دفاع جمهوری آذربایجان ارتش ارمنستان را به نقض چند روزه آتش بس در خطوط مرزی متهم نموده است.

جمهوری آذربایجان ارمنستان را به نقض آتش بس متهم کرد

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ ادکلن شنل، وزارت دفاع جمهوری آذربایجان چهارشنبه نیروهای ارمنستان را به شلیک به سمت نیروهای خود در آن سوی مرز بین المللی دو کشور در سه روز اخیر متهم کرد.

به گزارش خبرگزاری رویترز وزارت دفاع جمهوری آذربایجان در بیانیه خود ادعا نموده که نیروهای این کشور به آتش نیروهای ارمنستان پاسخ نداده اند و این حادثه هیچ تلفاتی نداشته است. این در حالی است که ارمنستان نیز در دو روز گذشته ادعای مشابهی را بیان کرد و حتی از کشته شدن یک نظامی خود بر اثر تیراندازی های ارتش جمهوری آذربایجان اطلاع داد.

جدال مرزی اخیربین باکو و ایروان بر این تنش ها افزوده است. جمهوری آذربایجان و ارمنستان چهارم آبان 1399 بعد از 44 روز درگیری، با وساطت روسیه بر سر آتش بس در منطقه قره باغ کوهستانی به توافق رسیدند. بر اساس این توافق، ارمنستان موظف شد اراضی اشغالی جمهوری آذربایجان در آغ دام، کلبجر و لاچین را تخلیه نموده و کریدوری زمینی از نخجوان به جمهوری آذربایجان ایجاد کند.

در مقابل جمهوری آذربایجان نیز متعهد شد ضمن توقف عملیات های نظامی، کریدور لاچین را (به عرض پنج کیلومتر) برای اتصال قره باغ به خاک ارمنستان تضمین کند. شهر آزاد شده شوشا به همراه همه مناطق آزادشده به باکو واگذار شد.

گورگ گورگیسیان نماینده مجلس ارمنستان روز یکشنبه گفت که ایروان باید همکاری نظامی خود را با روسیه تقویت کند و از مسکو بخواهد نیروهای نظامی خود را در استان سیونیک در مرز با جمهوری آذربایجان مستقر کند. سیونیک، یکی از استان های ارمنستان، مرکز آن شهر کاپان و تنها استان هم مرز ارمنستان با ایران است. این استان علاوه بر ایران با جمهوری آذربایجان و جمهوری خودمختار نخجوان نیز هم مرز است.

کفیل نخست وزیر ارمنستان نیز چندی قبل از ساخته شدن دو پایگاه نظامی ویژه نیروهای یگان 102 روسیه در استان سیونیک هم مرز با ایران و جمهوری آذربایجان اطلاع داد. پایگاه نظامی 102 روسیه پایگاه نظامی تحت فرماندهی منطقه نظامی جنوبی نیروهای مسلح روسیه است.

منبع: خبرگزاری فارس

به "جمهوری آذربایجان ارمنستان را به نقض آتش بس متهم کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جمهوری آذربایجان ارمنستان را به نقض آتش بس متهم کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید