کلیسای ناجی خون ریخته شده سنت پترزبورگ

به گزارش وبلاگ ادکلن شنل، کلیسای ناجی خون ریخته شده سنت پترزبورگ یکی از اصلی ترین جاذبه های شهر سنت پترزبورگ است. کلیسای بناشده بر خون، یا کلیسای قیامِ مسیح از دیگر نام هایی است که به این مکان تاریخی می دهند. راهنماهای گردشگری از نام کلیسای بناشده بر خون (Church on Split Blood) بیش از سایر اسامی استفاده می نمایند.

کلیسای ناجی خون ریخته شده سنت پترزبورگ

ساخت بنای کلیسا در سال 1883 به دستور الکساندر سوم، به عنوان یادبودی برای پدرش، تزار الکساندر دوم و در محل ترور او شروع شد. تزار الکساندر دوم همان کسی بود که در سال 1861 قانون منع رعیت داری در روسیه را تصویب کرد. فرایند پیشرفت کار قدری کند بود و پایان در سال 1907 و در دوره نیکلاس دوم ساخت کلیسا به اتمام رسید. هزینه ساخت این کلیسا به طور کامل از طرف خانواده سلطنتی و با حمایت چند سرمایه دار خصوصی تأمین شد.

معماری کلیسای ناجی خون ریخته شده با معماری سایر بناهای سنت پترزبورگ فرق دارد. معماری شهری غالباً در سبک باروک و نئوکلاسیک است، اما سبک روسی متعلق به قرون وسطی کاملاً در معماری این کلیسا مشهود است. شاید سبک معماری و نقش و نگارهای این کلیسا شما را بیشتر به یاد مسکو و کلیسای سنت باسیل بیاندازد تا چیز دیگری.

کلیسای ناجی خون ریخته شده دارای 7500 مترمربع موزاییک است، که بعد از کلیسای جامع سنت لوئیس با 7700 مترمربع، بیشترین اندازه موزاییک در جهان را داراست. ورودی کلیسا به وسیله بزرگ ترین معماران روسی آن موقع، ویکتور واسنتسف، میخائیل نستروف، و میخائیل وروبل ساخته شد. این سه تن حتی از معمار اصلی کلیسا، آلفرد الکساندرویچ شناخته شده تر بودند. دیوارها و سقف داخلی کلیسا با استفاده از موزاییک های فوق العاده زیبا کاملاً پوشیده شده است. تصاویر اصلی روی موزاییک ها متعلق به کتاب مقدس اند، البته با ریزه کاری ها و پیچیدگی های چشم نواز.

در جریان انقلاب 1917 روسیه، کلیسا مورد چپاول نهاده شد و نمای داخلی آن به شدت آسیب دید. دولت شوروی در اوایل سال 1930 کلیسا را تعطیل کرد. در جریان جنگ جهانی دوم، و در روزهای تلخ محاصره سنت پترزبورگ به وسیله ارتش نازی آلمان، از این کلیسا به عنوان محلی برای جمع آوری اجساد کسانی که در جنگ، و یا از شدت گرسنگی و بیماری کشته شده بودند استفاده می شد. بعد از اتمام جنگ از کلیسای ناجی خون ریخته شده به عنوان انبار سبزیجات استفاده شد که موجب پیدایش لقب طعنه آمیز ناجی سیب زمینی ها شد.

در جولای سال 1970، مدیریت ناجی خون ریخته شده به کلیسای جامع سنت ایزاک واگذار شد و بازسازی آن شروع شد. پایان بعد از 27 سال بازسازی، و در آگوست سال 1997 این کلیسا مجدداً بازگشایی شد، اما نه به عنوان مکانی برای عبادت؛ کلیسای ناجی خون ریخته شده به موزه ای از موزاییک های زیبا تبدیل شده بود.تور سنت پترزبورگ - مسکو

منبع: الی گشت

به "کلیسای ناجی خون ریخته شده سنت پترزبورگ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کلیسای ناجی خون ریخته شده سنت پترزبورگ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید