کمبود پرستار در دنیا همزمان با توسعه امیکرون

به گزارش وبلاگ ادکلن شنل، شورای بین المللی پرستاران گزارش داد: کمبود تعداد پرستاران در سراسر دنیا همزمان با شیوع گسترده ویروس اومیکرون افزایش یافته است.

کمبود پرستار در دنیا همزمان با توسعه امیکرون

به گزارش خبرنگار گروه علم و پیشرفت وبلاگ ادکلن شنل به نقل از رویترز، شورای بین المللی پرستاران گزارش داد: کمبود تعداد پرستاران در سراسر دنیا همزمان با شیوع گسترده ویروس اومیکرون افزایش یافته است و استخدام کادر بهداشتی از کشورهای آفریقایی و فقیرتر از سوی کشورهای غربی، دنیا را از توازن خارج نموده است.

هووارد کاتن، مدیر عامل این گروه مستقر در ژنو که نماینده 27 میلیون پرستار در 130 انجمن ملی پرستاران است گفت: بسیاری از پرستاران در اثر همه گیری کووید 19 دچار خستگی مفرط شده اند و مقدار تمایل آنها به ترک خدمت ظرف یک سال دو برابر شده و به 20 تا 30 درصد رسیده است.

وی در یک نشست خبری اظهار داشت: من فکر می کنم در حال حاضر ما در وضیت بحرانی قرار داریم و اگر این اعداد به روندی که می بینیم ادامه دهند، ممکن است مهاجرت جمعی رخ دهد.

مدیر عامل شورای بین المللی پرستاران تاکید نمود، ضروری است دولت ها به اقدامات حمایتی که باید برای سرمایه گذاری روی پرستاران و کارکنان مراقبت های بهداشتی صورت گیرد توجه ویژه نمایند.

حداقل 115 هزار پرستار بر اثر کووید 19 جان خود را از دست داده اند؛ اما هووارد کاتن گفت، این رقم سازمان دنیای بهداشت از شروع همه گیری تا ماه مه محافظه کارانه بوده و رقم واقعی احتمالاً دو برابر آن است.

مدیر عامل شورایی بین المللی پرستاران در خاتمه گفت: پیش از همه گیری، سراسر دنیا با کمبود 6 میلیون پرستار روبرو بود؛ ضمن اینکه حدود 4.75 میلیون پرستار در چند سال آینده بازنشسته می شوند.

منبع: خبرگزاری فارس

به "کمبود پرستار در دنیا همزمان با توسعه امیکرون" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کمبود پرستار در دنیا همزمان با توسعه امیکرون"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید