2 طرز تهیه برنج با ماست به 2 روش ساده و قالبی

به گزارش وبلاگ ادکلن شنل، طعم برنج با ماست را امتحان نموده اید؟ شاید برنج با ماست شما را یاد بیندازد ولی در این مقاله از در طرز تهیه یک غذای متفاوت را به شما آموزش می دهیم که مواد اصلی آن را برنج و ماست تشکیل داده اند. 2 مدل طرز تهیه برنج با ماست و کاری و برنج قالبی با ماست را در ادامه بخوانید.

2 طرز تهیه برنج با ماست به 2 روش ساده و قالبی

طرز تهیه برنج با ماست و کاری به روش هندی

مدت زمان آماده سازی مواد: 10 دقیقه

مدت زمان مورد احتیاج برای پخت برنج با ماست و کاری: 30 دقیقه

مواد لازم برای تهیه برنج و ماست

برنج سفید: 1 لیوان دسته دار فرانسوی

آب: 1 و 1/2 لیوان دسته دار فرانسوی

نارگیل تازه خرد شده: 1/4 لیوان دسته دار فرانسوی

زنجبیل تازه: 1 تکه کوچک

فلفل هندی قرمز یا سرانو سبز تازه: 1 عدد

برگ گشنیز تازه: 1/4 لیوان دسته دار فرانسوی

شیر کم چرب: 1/2 لیوان دسته دار فرانسوی

ماست ساده: 1 لیوان دسته دار فرانسوی

نمک: 1 قاشق چای خوری

روغن نباتی: 2 قاشق غذاخوری

فلفل قرمز خشک: 1 عدد

دانه سیاه خردل: 2 قاشق چای خوری

نخود خشک شده: 2 قاشق چای خوری

برگ کاری تازه: 15 عدد

بادام هندی بو داده (ترجیحا بدون نمک): 2 قاشق غذاخوری

لوبیا خشک پخته شده: 2 قاشق چای خوری (اختیاری)

مراحل طرز تهیه ماست با برنج و کاری

این غذای خوشمزه اصالتا هندی، عطر و طعم فوق العاده ای دارد و اگر ادویه های آن را در دسترس ندارید، می توانید از ادویه های مشابه ایرانی در آن بهره ببرید. در ادامه مراحل تهیه برنج با ماست و کاری را دنبال کنید.

مرحله اول: برنج و آب جوش را آماده کنید

در اولین مرحله از طرز تهیه برنج با ماست، برنج را در یک کاسه بریزید و 2 تا 3 بار آن را بشویید تا وقتی که آب روی آن، شفاف گردد. سپس آب را در یک قابلمه بریزید و روی حرارت بگذارید. حرارت را روی حالت میانه قرار دهید تا آغاز به جوشیدن کند. در صورت تمایل انواع از جمله و را می توانید از فروشگاه های به روش تلفنی، حضوری یا اینترنتی بخرید.

مرحله دوم: برنج و آب را حرارت دهید

در این مرحله، برنج شسته شده را وقتی که آب، آغاز به جوشیدن کرد، داخل قابلمه بریزید. حرارت را روی حالت ملایم قرار دهید و شعله را کم کنید تا آب به خورد برنج ها برود و پخته و نرم گردد. حدود 20 دقیقه صبر کنید تا برنج آماده گردد. زنجبیل و فلفل هندی تازه را خرد کنید. دانه های فلفل و پوست زنجبیل را جدا کنید و کنار بگذارید.

مرحله سوم: شیر را اضافه کنید

بعد از این که برنج نرم شد، شعله را خاموش کنید. حدود 10 تا 15 دقیقه صبر کنید تا برنج خنک گردد و از دما بیفتد. سپس برنج را در یک کاسه بریزید و شیر کم چرب را به آن اضافه کنید تا کاملا به برنج جذب گردد. در صورت تمایل می توانید انواع را می توانید از فروشگاه های به روش خرید حضوری، اینترنتی یا تلفنی، بخرید.

مرحله چهارم: بقیه مواد را آماده کنید

در این مرحله از طرز تهیه برنج با ماست و کاری، در یک ظرف جدا، نارگیل و ماست را بریزید و مخلوط کنید تا یکدست گردد. هر چه نارگیل ها ریزتر باشند، بهتر است. می توانید نارگیل ها را در مخلوط کن هم بریزید و خرد کنید. در صورت تمایل برای خرید انواع و می توانید از فروشگاه های زنجیره ای به روش تلفنی، حضوری یا اینترنتی اقدام کنید.

مرحله پنجم: مواد را تفت دهید

یک تابه را روی حرارت قرار دهید و روغن مایع را به آن اضافه کنید. اجازه دهید روغن گرم گردد، فلفل قرمز هندی یا فلفل سرانو سبز خرد شده و زنجبیل را به تابه اضافه کنید. دانه های خردل، برگ کاری، بادام هندی، نخود خشک و لوبیا خشک را در تابه بریزید و تفت دهید تا طلایی و برشته گردد.

برای خرید انواع از جمله می توانید از فروشگاه های زنجیره ای ، به روش خرید تلفنی، حضوری یا اینترنتی اقدام کنید.

مرحله ششم: برنج را ماست مخلوط کنید

در این مرحله از طرز تهیه برنج با ماست و کاری، بعد از طلایی شدن موادی که در مرحله قبل تفت دادید، ماست، زردچوبه، نمک، برگ گشنیز، فلفل قرمز خشک را به تابه اضافه کنید و هم بزنید تا یکدست گردد. سپس برنج و شیری را که با هم مخلوط نموده بودید، به تابه بیفزایید و به آرامی هم بزنید.

در صورت تمایل انواع ادویه مثل و مثل گشنیز و فلفل سبز را می توانید از فروشگاه های زنجیره ای به روش خرید تلفنی، حضوری یا اینترنتی بخرید.

مرحله هفتم: برنج با ماست را سرو کنید

در آخرین مرحله، اگر برنج با ماست، خشک بود و ماست کمی داشت، کمی دیگر ماست اضافه کنید. سپس برنج با ماست را در ظرف مناسب بریزید و آن را تزیین کنید.

طرز تهیه برنج با ماست به صورت قالبی

مدت زمان آماده سازی مواد: 2 ساعت

مدت زمان مورد احتیاج برای پخت برنج و ماست قالبی: 30 دقیقه

مواد لازم برای تهیه برنج قالبی با ماست

برنج: 1 لیوان دسته دار فرانسوی

ماست: 2 قاشق چای خوری

کره یا روغن: 2 قاشق غذاخوری

نمک: به مقدار لازم

مراحل طرز تهیه برنج قالبی با ماست

در این روش از طرز تهیه برنج قالبی با ماست، از ماست استفاده شده و به روش کته ای درست می گردد. حتما برای تهیه این مدل برنج با ماست، از قابلمه تفلون یا نچسب بهره ببرید. در ادامه مراحل تهیه برنج با ماست به صورت قالبی را بخوانید.

مرحله اول: برنج را آماده کنید

در اولین مرحله از طرز تهیه برنج و ماست کته ای به روش قالبی، برنج را بشویید و آب روی آن را دور بریزید. تا حدی که آب روی آن، شفاف گردد. به برنج خیس شده، کمی نمک اضافه نموده و به مدت 2 ساعت صبر کنید تا برنج خیس بخورد، نمک به خورد برنج ها برود و برنج ها موقع پخت، وا نروند.

مرحله دوم: ماست و کره را اضافه کنید

برنج و آب را در یک قابلمه نچسب بریزید. باید به میزان یک بند انگشت، روی برنج آب باشد. اگر نمک روی برنج زیاد است، آب روی برنج را دور بریزید و با آب تازه جایگزین کنید. قابلمه را روی حرارت بگذارید و کره و ماست را به قابلمه اضافه کنید. برای خرید و می توانید از فروشگاه های زنجیره ای به روش خرید تلفنی، حضوری یا اینترنتی اقدام کنید.

مرحله سوم: برنج را دم کنید

اجازه دهید برنج آب خود را از دست بدهد. داخل برنج را با قاشق، سوراخ هایی ایجاد کنید و درب قابلمه را داخل دم کنی بپیچید و روی قابلمه بگذارید. بعد از 1 یا 2 دقیقه، حرارت را روی حالت خیلی ملایم قرار دهید، تا برنج به مدت 30 دقیقه روی شعله ملایم بپزد. سپس قابلمه را در ظرف با بشقاب مناسب برگردانید و آن را سرو کنید.

بیشتر بخوانید: روش های جلوگیری از شفته شدن برنج آبکش و کته

فوت و فن های طرز تهیه برنج با ماست

  • برنج با ماست به روش هندی، معمولا به صورت سرد سرو می گردد.
  • از برنج هایی که از وعده های غذایی اضافه می آید، می توانید برای تهیه برنج با ماست (هندی) بهره ببرید.
  • برنج با ماست را می توانید با گوشت هم سرو کنید. برای تهیه برنج با ماست و گوشت، گوشت را با پیاز و ادویه های معطر، جداگانه بپزید و بعد در هنگام سرو، روی برنج با ماست بریزید.
  • برای تزیین ماست با برنج می توانید از دانه های انار یا سبزیجات معطر تازه و دلخواه (به صورت خرد شده) بهره ببرید.
  • برای طرز تهیه برنج با ماست قالبی، در هنگام دم دادن برنج، کمی زعفران دم نموده روی برنج بریزید و اجازه دهید دم بکشد. می توانید زعفران را به ماست هم اضافه کنید. برای خرید زعفران می توانید از فروشگاه های زنجیره ای به روش خرید تلفنی، حضوری یا اینترنتی اقدام کنید.

سوالات متداول

چه کار کنیم که برنج با ماست قالبی، تکه تکه نگردد و نچسبد؟

برای بیرون آمدن راحت برنج قالبی با ماست، حتما برای پخت و آماده سازی برنج، از ظرف تفلون یا نچسب بهره ببرید. استفاده از روغن یا کره کافی هم، از چسبیدن برنج به کف قابلمه یا ظرف جلوگیری می نماید.

برای طرز تهیه برنج با ماست، از چه ماستی استفاده کنیم؟

در طرز تهیه برنج با ماست قالبی یا ساده، معمولا از ماست ساده یا کم چرب استفاده می گردد. اما می توانید از ماست پرچرب یا چکیده هم بهره ببرید.

منبع: افق کوروش

به "2 طرز تهیه برنج با ماست به 2 روش ساده و قالبی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "2 طرز تهیه برنج با ماست به 2 روش ساده و قالبی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید